نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 20:24

پاداش برای کم مصرف های گازی / پر مصرف ها نقره داغ می شوند

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر شود، به ازای هر یک واحد کاهش مصرف سه درصد تخفیف یا همان پاداش می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان محمودی امروز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه هزار و ۴۹ کیلومتر خط اصلی انتقال گاز در استان داریم، اظهار کرد: ۳۲۰ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند، عنوان کرد: در بخش روستایی نیز ۹۹.۴ درصد تحت پوشش شبکه گاز رسانی هستند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت جشن پایان گاز رسانی را در استان اعلام کردیم، ادامه داد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گاز رسانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روستاهای دارای قابلیت، گاز رسانی آنها انجام شده است، تصریح کرد: ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۸۴۶ روستای زیر ۲۰ خانوار گاز رسانی شده است.

به گفته وی در مجموع هزار و ۷۶۸ روستا در خراسان جنوبی گازرسانی آنها انجام شده است.

هزینه کرد ۷۱۲ میلیاردی برای پروژه‌های دهه فجر

محمودی با اشاره به اینکه تمام روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان استعلام شده و تاییدیه خانوارها را گرفته‌ایم، بیان داشت: ۱۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان تا دهه فجر گاز رسانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: در بخش صنعتی تا کنون دو هزار و ۲۰۰ صنعت گاز رسانی شده و ۶۰ واحد نیز تا دهه فجر به شبکه گاز متصل می‌شوند.

محمودی ادامه داد: پروژه گاز رسانی به ماهیرود با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه گاز رسانی به پاسگاه‌های مرزی استان نیز با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: ساختمان شماره ۲ شرکت گاز بیرجند با ۸ میلیارد اعتبار دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاز رسانی به واحدهای طرح جهش مسکن با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در حال اجرا است، بیان داشت: گاز رسانی به صنوف آلاینده در بیرجند دهه فجر با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی می‌شود.

به گفته وی در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

افزایش ۳۲ درصد مصرف گاز در خراسان جنوبی

وی بر صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و بیان داشت: در خراسان جنوبی افزایش مصرف در بخش‌های مختلف را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار متر مکعب مصرف گاز در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: این میزان نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آنکه ۴.۹۸ میلیون متر مکعب بوده ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش مصرف گاز را در استان را شاهد هستیم.

محمودی عنوان کرد: از ابتدای امسال هزار و ۴۲۷ میلیون متر مکعب گاز در استان تحویل شده است که این میزان در سال گذشته هزار و ۲۹۳ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد مشترکین استان در سه پلکان اول مصرفی قرار دارند، عنوان کرد: ۱۰ درصد مشترکان در پلکان چهارم تا دهم قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۰۰ مشترک بد مصرف نیز در استان وجود دارد، بیان کرد: این مشترکین در پلکان ۱۱ و ۱۲ هستند و هر متر مکعب مصرفی گاز آنها ۵ و ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

پاداش برای کم مصرف‌ها

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی نیز برای مصرف بهینه گاز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هر یک واحد صرفه‌جویی گاز از سوی مشترکین موجب اعمال سه درصد تخفیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه پر مصرف‌ها با توجه به افزایش پلکانی بهای گاز نقره داغ می‌شوند، عنوان کرد: تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است و این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله بیرجند در بخش خانگی در اقلیم سه هستند و سقف مصرف ۳۲۵ متر مکعب در ماه است، گفت: تعرفه مشترکانی با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سنوات گذشته است.

محمودی بیان داشت: مشترکانی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصارف آنها حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، گازبهای آنها صددرصد رایگان خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933774

مهمترین اخبار ایران و جهان: