نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 22:02

استاندار خراسان رضوی: صنایع به دنبال روشهای جدید جذب سرمایه‌ باشند

استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری در کشور ما حضور دارند و صنایع برای تامین نیازهای مالی خود باید به دنبال روشهای جدید شناسایی و جذب این سرمایه گذاران باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، در بازدید از چند واحد صنعتی تولید روغن، نفت و پالایش، اظهار کرد: یکی از نقش‌های دولت، ایجاد حلقه واسط بین تولید کنندگان و صنایع و سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: متاسفانه نگاه به سرمایه گذاران مناسب نیست و این در حالی است که آنها با تزریق سرمایه خود می‌توانند شرکت ها را مورد حمایت خود قرار دهند تا برنامه‌های در دست اقدام تسریع شود و سپس هر ۲ بخش به سود مناسب خود دست پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی داشتن نقشه راهبردی اقتصادی را نشان دهنده مسیر راه برشمرد و ادامه داد: با تغییر دولت ها ، باز هم مسیری که باید پیموده شود برای همگان مشخص و معین باشد.

نظری افزود: موضوع صادرات بسیار مهم است و در این ارتباط محصولات پتروشیمی استان با توجه به بازار هدف و با توجه به موقعیت خوبی که استان خراسان رضوی در همجواری با کشورهای همسایه دارد بسیار تاثیرگذار هستند.

وی گفت: فرایند پاسخگویی به برخی از پرونده هایی که برای تایید استاندارد و تشکیل پرونده به تهران ارجاع داده می شود بسیار طولانی است و لازم است تا راهکاری برای به سرانجام رساندن آنها پیدا شود و در این موضوع، مدیران دستگاههای مربوطه همچون گذشته که در این موارد ورود می کردند موظف به پیگیری برای به نتیجه رساندن پرونده ها هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید راهکاری برای ارتباط مناسب سامانه های بین دستگاهی فراهم شود تا کالای تولید شده در کمترین زمان ممکن مجوز لازم برای توزیع در بازار و یا صادرات بر اساس استانداردهای لازم را به دست آورد زیرا معطل ماندن کالای تولید شده در انبار منجر به ضرر برای تولید کننده و از دست دادن خریدار بین المللی می شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 933974

مهمترین اخبار ایران و جهان: