نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 16:12

تداوم بارش باران و برف در خراسان رضوی/ آسمان مشهد ابری است

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا اواخر وقت روز جمعه بارش باران و برف در خراسان رضوی ادامه دارد.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره; بتناوب تا اواخر وقت روز جمعه بارش باران و برف (اغلب به شکل باران) ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین مقدار بارش (با احتمال آبگرفتگی و سیلاب) در بازه زمانی امروز بعدازظهر تا صبح پنج‎شنبه (امروز در نیمه جنوبی، از امشب تا اواخر وقت پنج‎شنبه در مناطقی از غرب، مرکز و شمال استان) رخ خواهد داد.

وی افزود: طی این مدت در پاره‌ای نقاط از جمله در جنوب شرق و مناطق بادخیز بر سرعت وزش باد افزوده شده که در مناطق سردسیر و گردنه‌های کوهستانی کولاک برف نیز دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده در ادامه گفت: همچنین در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه آسمان مشهد امروز ابری است، اظهار کرد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه ابری در اکثر ساعات همراه با بارش باران، اوایل وقت بارش برف و مه آلود، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۳- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲ و ۸ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی از کاخک گناباد با ۱۴.۶ میلیمتر و حداکثر سرعت باد از ایستگاه هواشناسی فریمان با ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038230

مهمترین اخبار ایران و جهان: