نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 21:52

۹۲ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل غیربومی است

اردبیل- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: ۹۲ درصد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از بین دانشجویان غیربومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محسنی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد کنکور در اردبیل اظهار کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا در سال‌های پیش رو میزان جذب دانشجویان بومی را در دانشگاه فرهنگیان ارتقا داده و چندین رشته جدید را به رشته‌های موجود بیفزاییم.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان غیربومی هستند، تصریح کرد: عمده این دانشجویان پذیرش شده در خوابگاه‌ها و مراکز اقامتی دانشگاه سکونت کرده و تحصیل خود را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ضرورت ارتقای آموزش در دانشگاه فرهنگیان را با جذب معلمان با مدرک بالاتر و در سطوح دکترا یادآور شد و گفت: کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان در دوره تحولی جدید بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود و تلاشمان بر این است تا ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی را نیز ۲ تا سه برابر افزایش دهیم.

در این جلسه رئیس دانشگاه فنی رازی اردبیل نیز به استقبال کم فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها از رشته‌های فنی دانشگاه رازی خبر داد و افزود: با توجه به کمبود خوابگاه ما نمی‌توانیم پذیرش دانشجویان غیربومی را انجام داده و ظرفیت خالی این دانشگاه به معنای واقعی آزاردهنده است.

کریم نصیریان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار حفظ برخی از رشته‌ها با ظرفیت بسیار پایین، امیدواریم با معرفی این دانشگاه و ظرفیت‌های آن از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما، فرصت خوبی برای جذب دانشجویان فراهم آمده و امکان ادامه تحصیل دانشجویان رشته‌های فنی در دانشگاه رازی اردبیل فراهم آید.

وی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا فضاهای خالی آموزشی را در اختیار این دانشگاه قرار دهند تا امکان بهره‌برداری از فضا برای ساخت و توسعه خوابگاه‌ها فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علمی، کاربردی استان نیز به بازارمحوری رشته‌های راه‌اندازی شده دانشگاه علمی، کاربردی اشاره کردند و ادامه دادند: ۵۵ درصد پذیرش دانشجو در این دانشگاه در رشته‌های جدید افزایش یافته و ما سعی خواهیم کرد با همراهی دانشگاه فنی رازی اردبیل در دانشگاه علمی، کاربردی استان، حجم زیادی از دانشجویان و علاقه‌مندان را پذیرش کرده و نسبت به تغییر دیدگاه افراد در جامعه در باب رشته‌های کاربردی حرکت‌های مؤثری را انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039130

مهمترین اخبار ایران و جهان: