نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:27

حمله پهپادی و توپخانه‌ای ارتش سعودی به شمال یمن

ارتش سعودی همزمان با حمله پهپادی به مناطقی در شمال یمن، روستانشینان این منطقه را نیز با گلوله توپخانه هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی در استان صعده در شمال یمن امروز (سه شنبه) از دو حمله جداگانه پهپادی و توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به این مناطق خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، یک غیرنظامی یمنی در خلال حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی در منطقه «بنی معین» در شهرستان «رازح» استان صعده به شدت مجروح شده است.

همزمان یک پهپاد ائتلاف سعودی نیز منطقه «الحجله» در شهرستان رازح را هدف قرار داد. مناطق «آل الشیخ» و «آل مقنع» در شهرستان «منبه» در استان صعده نیز هدف حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی‌ قرار گرفتند.

روز گذشته (دوشنبه) نیز در پی شلیک نظامیان سعودی در منطقه مرزی «فذه» در استان صعده، سه غیر نظامی یمنی به شدت زخمی شدند. روز یکشنبه نیز در همین منطقه یک غیرنظامی به شهادت رسیده و دو نفر دیگر زخمی شدند.

طبق آخرین آمار تنها در شهرستان مرزی «منبه» در استان صعده طی ماههای ژانویه و فوریه در پی حملات مختلف پهپادی و توپخانه‌ای یا شلیک نظامیان سعودی ۲۱ نفرکشته و ۱۸۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند که بخشی از آن‌ها مهاجران آفریقایی هستند که از طریق یمن به سمت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عبور می‌کنند.

اخیرا «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفته است که جنایت سعودی‌ها در مناطق مرزی به صورت روزمره و در سایه سکوت جامعه جهانی اتفاق می‌افتد. به گفته او سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از این جنایت سعودی‌ها در مرز هیچ اقدامی نمی‌کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079474

مهمترین اخبار ایران و جهان: