نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 12:18

انتقاد حماس از بیانیه تقلیل‌گرایانه شورای امنیت درباره شهرک‌سازی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای، موضع گیری اخیر شورای امنیت در قبال شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را تقلیل گرایانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای عدم صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت در قبال شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و اکتفا نمودن آنها به صدور یک بیانیه صرف، را بیانگر فرار این نهاد بین المللی از عمل به مسئولیت های خود دانست.

در ادامه بیانیه حماس در این باره آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسئولیت ها و تعهدات خود در زمینه پایبندی به موازین و عرف های بین المللی عمل کند.

حماس ضمن مخالفت با این بیانیه تقلیل گرایانه شورای امنیت درباره شهرک سازی که تحت فشارهای آمریکا صادر شده، اعلام کرد: ما صدور این بیانیه را به منزله دادن چراغ سبز به ادامه شهرک سازی و نقض حقوق فلسطینیان در سرزمین و مقدسات آنها می دانیم.

حماس از جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که تدابیر عملی در راستای توقف شهرک سازی ها وسیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کار ببندند.

این در حالی است که شامگاه گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن احداث ۹ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1047830

مهمترین اخبار ایران و جهان: