نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 19:16

ضرورت دوری نمایندگان مجلس از حاشیه و پرداختن به مشکلات مردم

همدان_امام جمعه همدان گفت:نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: خطاب به مسئولان کشور و نمایندگان مجلس گفت: اگر نیاز به قانون داریم، مجلس باید به سرعت و به صورت جد ورود کند و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند، اگرظرفیت قانونی وجود دارد، با استفاده از آن باید به رفع مشکلات پرداخت و مسئولان اجازه ندهند مشکلات، آسیب‌های روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.

امام جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک میلاد امام زمان (عج) ایشان را ذخیره همه انبیای الهی و همه ائمه اطهار و محقق کننده همه اهداف الهی دانست.

وی با بیان اینکه با ظهور ایشان شاهد اعتلای جامعه انسانی و اعتلای کلمه الله در جامعه خواهیم بود افزود: در واقع با ظهور ایشان عدالت را به معنای واقعی در جامعه فراهم خواهد شد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه چیزی که در مسئله آخرالزمان اهل بیت برای جامعه شیعه مطرح کردند ثبات قدم در دوران غیبت است، افزود: یکی از مسائلی که در دوران غیبت ممکن است برای جامعه ایمانی باعث ایجاد فتنه و گمراهی در جامعه ایمانی شود مسئله شبهاتی پیرامون بقیه الله است تصریح کرد: در این فضا باید ایمان و ثبات واقعی داشت که از مسیر حق منحرف نشویم.
وی با اشاره به اینکه در طول ۱۴۰۰ سال گذشته بسیار کسانی تلاش‌های فراوانی کردند که جامعه شیعه از اعتقاد خودش به مهدویت دست بردارد گفت: در دوران غیبت صغری امام ارتباط خود را از طریق نواب خاص داشته و امروز نیز ما از وجود امام عصر بهره می‌بریم در حالی که به ظاهر ایشان را نمی‌بینیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: در دیداری که ائمه جمعه با رئیس جمهور داشتند در رأس مطالبات ائمه جمعه از رئیس جمهور رسیدگی به وضعیت معیشت و کنترل تورم است وبا توجه به ارتباطات و تفاهم نامه‌هایی که دولت امضا کرده و افزایش صادرات امیدواریم در آینده شرایط اقتصادی بهتری در کشور رقم بخورد.
وی با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از دیگر مطالبات ائمه جمعه از رئیس جمهور بود تصریح کرد: کشور در جنگ اقتصادی و ارزی قرار دارد و باید متناسب با این شرایط آرایش گرفت.
وی خطاب به مسئولان کشور و نمایندگان مجلس گفت: اگر نیاز به قانون داریم، مجلس باید به سرعت و به صورت جد ورود کند و نمایندگان مجلس به جای پرداختن به کارهای حاشیه‌ای به دنبال رفع مشکلات اساسی مردم باشند، اگر ظرفیت قانونی وجود دارد، با استفاده از آن باید به رفع مشکلات پرداخت و مسئولان اجازه ندهند مشکلات، آسیب‌های روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.
خطیب جمعه همدان با اشاره به اینکه تنها قیمت دلار باید کنترل شود، بلکه باید برای تنزل آن نیز تلاش کرد افزود: دولت امروز در جنگ ارزی نیازمند اتاق عملیاتی رسانه و روانی است.
وی همچنین به مسائل و مشکلات مسمومیت برای دانش آموزان در مدارس دخترانه اشاره کرد و افزود: در مدارس باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود و مسئولان نگرانی‌های خانواده‌ها و والدین را هرچه سریع‌تر برطرف کنند. ضروری است با جدیت و سرعت منشأ مسمومیت در مدارس شناسایی و برخورد سختی با عوامل آن شود.
شعبانی با بیان اینکه این که دشمن می‌گوید این اتفاق کار خود نظام است، چیزی شبیه به طنز است افزود: در پس پرده، دشمن به دنبال استفاده از این شرایط و تعطیلی مدارس است همان طور که در اوایل مهر امسال نیز برای تعطیل مراکز عملی برنامه داشت و باید مراکز علمی با قدرت و نشاط علمی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی خطاب به برخی از رسانه‌ها گفت: این رسانه‌ها مراقب باشند با گمانه زنی اشتباه، آرامش روانی خانواده‌ها را برهم نزنند و فضایی ایجاد نکنند که به نفع دشمن باشد.
وی همچنین ضمن تقدیر از مسئولان استانی و شهرستان برای اجرای طرح کنترل ترافیک گفت: ضرورت دارد با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و مشکلات اقتصادی که مردم گریبانگیر آن هستند اصناف و بازاریان رعایت انصاف را در بازار داشته باشند چرا که برکت مال در رعایت انصاف و اخلاق با مردم است.
وی با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان نیز باید با دقت بر بازار نظارت داشته و قیمت‌ها تفاوت زیادی در بازار با هم نداشته باشند افزود: تهدید خدا و روایت نسبت به مشکلات بازار را جدی بگیریم و با رویکرد اسلامی معامله کنیم.
وی همچنین بر برگزاری جشن‌های شعبانیه تاکید کرد و گفت: در جشن‌های نیمه شعبان به این نکته توجه داشته باشیم که لازم است نشاط اجتماعی سالم در جامعه توسعه پیدا کند.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1070430

مهمترین اخبار ایران و جهان: