نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 20:42

استاندار فارس: بنای مدیریت استان بر تخریب بناهای تاریخی نیست / کشوری که خود بناهای تاریخی اسلام را تخریب کرده ما را متهم به تخریب می‌کند

استاندار فارس با بی اساس خواندن شایعات اخیر در خصوص تخریب بافت تاریخی گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر افزودن فضا به حرم نداریم و فقط ساماندهی اطراف حرم در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نمازجمعه شیراز ، مسائل مطرح شده پیرامون تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) را شایعه خواند و گفت: بنای ما ساماندهی محدوده ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر است و این ساماندهی به معنای تخریب نیست.

استاندار فارس با بیان اینکه این شایعات توسط برخی افراد مطرح می‌شود که در دام برخی کشورها گرفتارند افزود: کشورهایی که خود بناهای تاریخی اسلام را تخریب کردند حالا ما را متهم می‌کنند که بنا داریم اطراف حرم مطهر شاهچراغ را تخریب کنیم.

ایمانیه ادامه داد: بنای ما این است که اطراف حرم مطهر از وضعیت امروز که مورد گلایه بسیاری از ساکنین این محدوده نیز هست خارج شود و معابر و ظواهر بسیاری از فضاهای فرهنگی، مساجد و زائرسراهای آن سامان یابد.

ایمانیه همچنین اظهار داشت: ما هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک در شرق حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.

استاندار فارس افزود: بنابراین بنای استان و مدیریت استان این است که این ۵۷ هکتار به شکل آبرومندی ساماندهی شود و اطراف حرم نسبت به وضعیت امروز به مراتب شایسته تر شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032230

مهمترین اخبار ایران و جهان: