نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 01:05

قائم مقام بنیاد نخبگان: بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون «وقف» است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون امور خیریه و سنت حسنه وقف است.

ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره استفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف برای گسترش علم و فناوری با اشاره به اینکه «وقف» در دیگر کشورها با عناوین دیگری یاد می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون امور خیریه و سنت حسنه وقف است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه به مسئله علم و فناوری نگاه ویژه‌ای داشته است و مشاهده می‌کنیم که منابع خودش را در این راه هزینه می‌کند؛ طبیعتاً به دلیل اینکه منابع اوقاف مردمی است و نیازمند بودجه‌های دولت نیست از پایداری بالاتری برخوردار است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: ما در بنیاد ملی نخبگان پیشنهادی که به سازمان اوقاف و امور خیریه داشته‌ایم، این است که از منابع وقف و امور خِیر در حمایت از نخبگان هم استفاده شود زیرا ماده‌ی اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان همین افراد نخبه هستند؛ اگر سازمان اوقاف و امور خیریه می‌خواهد یک‌ کار زیربنایی انجام دهد باید در کنار کمک به حوزه علم و فناوری، بحث پشتیبانی از نخبگان را هم در دستور کار خودش قرار دهد.

وی بر لزوم حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از نخبگان کشور تاکید کرد و افزود: ما در بحث حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از نخبگان کشور دو مسیر را پیشنهاد می‌دهیم؛ اول اینکه افراد نخبه با ساز و کاری که طراحی می‌شود، مورد حمایت قرار گیرند و دوم اینکه از نهادهای نخبگانی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان خاطرنشان کرد: ما مراکز دیگری در کشور داریم که محل اجتماع نخبگان هستند و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند از این اجتماعات حمایت کند؛ فکر می‌کنم این حمایت نقش زیادی دارد تا همین نخبگان در گام‌های بعدی با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان باعث توسعه علم و فناوری در کشور شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042530

مهمترین اخبار ایران و جهان: