نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 11:47

برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده نداریم

همدان-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: این شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز الیاسی بیان کرد: در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای نه تنها افزایش نیافت بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش داشت.

وی افزود: تا ابتدای مهر امسال قیمت کودهای یارانه‌ای با ۴۵ درصد کاهش عرضه شد ولی به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل باز گشت.

الیاسی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری کشت قراردادی در استان اجرا شد و کودهای مورد نیاز این طرح تأمین شده است، تصریح کرد: پروژه کشت قراردادی گندم آبی در استان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شد و ما آمادگی تأمین صد درصدی کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تأمین شده است، تصریح کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در کشور است افزود: اگر بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

وی اذعان کرد: این شرکت مسئولیت حاکمیتی در تأمین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تأمین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045874

مهمترین اخبار ایران و جهان: