نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 12:00

پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس

رئیس کمیته امداد شماره یک گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۹۱ پرونده با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه اشتغال در قالب تسهیلات بانکی به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس علیرضا کریمیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال به مددجویان کمیته امداد توسط ۱۵ بانک و ۲۴ شعبه انجام شده و این تسهیلات از محل بند" ب" تبصره ۱۶ است.

وی تصریح کرد: سهم کمیته امداد اداره گنبدکاووس از محل این تبصره مبلغ ۵۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار بوده که تاکنون تعداد ۵۸۴ فقره پرونده به ارزش ۵۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به بانک معرفی شدند.

رئیس کمیته امداد شماره یک گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از تعداد ۵۸۴ فقره پرونده ارسالی به بانک تعداد ۳۹۱ فقره پرونده با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به مددجویان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دریافت تسهیلات اشتغال توسط مددجویان دلیل خودکفا شدن و قطع مستمری انها نبوده و مددجویان کمیته امداد می توانند ضمن دریافت مستمری از تسهیلات بانکی اشتغال نیز برخوردار باشند.

کریمیان گفت: در حال حاضر اداره کمیته امداد شماره یک گنبدکاووس ماهانه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان مستمری به هفت هزارو ۶۳۸ خانوار تحت پوشش خود پرداخت می کند.

وی در حوزه مسکن مددجویان کمیته امداد بیان کرد: تعداد ۲۲۵ مددجو واجد شرایط برای دارا بودن مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی شناسایی شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر موفق به صدور پروانه ساختمانی شده و ۱۰۰ نفر انها در بانک برای دریافت تسهیلات بانکی مسکن قرارداد منعقد کردند. در حال حاضر تعداد ۳۷ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در حال احداث است.

رئیس کمیته امداد شماره یک گنبدکاووس ابراز کرد: مبلغ ۲۰۰ تومان تسهیلات بانکی، مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض توسط کمیته امداد، ۱۰ تن سیمان رایگان از جزو مزایای طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان کمیته امداد بوده و اگر تا مرحله اتمام ساخت مسکن نیاز به پول باشد، کمیته امداد مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می کند.امتیازات اب، برق و گاز برای این مددجویان رایگان است.

وی درخصوص اهدای جهیزیه به مددجویان یاداور شد: امسال تعداد ۲۴۴ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالا یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جاروبرقی به ارزش هریک ۳۰ میلیون تومان به نوعروسان اهدا شد.همچنین با نیازسنجی های انجام شده توسط مددکاران کمیته امداد، تعداد ۸۹ دستگاه یخچال، ۱۸۵ عدد ابگرمکن، ۲۳۵ بخاری، ۱۲ تخته فرش بین  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده است.به مناسبت عید مبعث تعداد ۸۰ جفت کفش به نیازمندان تحت پوشش اهدا شد.

کریمیان خاطرنشان کرد: تعداد ۷۶۲ نفر ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد این اداره بوده که از این تعداد ۴۴۵ نفر ایتام و ۳۱۷ نفر محسنین بوده و دو هزارو ۵۹۵ نفر بعنوان حامی انها همکاری دارند.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مبلغ ۲۲۸ میلیون تومان بصورت نقد و در قالب کالا جمع اوری و بین محسنین و ایتام تحت پوشش این اداره توزیع شده است.به طور میانگین سرانه دریافتی ایتام در گنبدکاووس ۳۰۵ هزار تومان در استان گلستان ۷۰۰ هزار تومان و در کشور یک میلیون تومان در ماه بوده که سرانه ایتام در گنبدکاووس بسیار پایین است.

رئیس کمیته امداد شماره یک گنبدکاووس گفت: در ۱۰ ماه اول امسال مبلغ ۲۷ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان بصورت مشارکت های مردمی در حوزه های صدقات، زکات، اکرام و ایتام، جشن عاطفه ها، لوازم ضروری زندگی، تامین معیشت، قرض ماندگار، اطعام مهدوی، نذر قربانی و غیره جمع اوری شده که نسبت به سال گذشته در همین مدت بیش از دو میلیارد تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053874

مهمترین اخبار ایران و جهان: