نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 18:34

راه اندازی اولین دفتر پیشخوان سلامت در لامرد

لامرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: دفتر پیشخوان خدمات سلامت برای اولین بار در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، در لامرد راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دشت پیما بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به فعالیت ۱۳ مرکز جامع سلامت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد کل ویزیت‌های پزشکان عمومی در مراکز شهری و روستایی لامرد ١٠٨ هزار و ٢۶٠ نفر ویزیت شده‌اند.

وی گفت: تعداد کل خدمات ارائه شده توسط دندان پزشکان و بهداشت کاران دهان و دندان در شهرستان لامرد به ٢٠ هزار و ٧٣٠ مورد خدمت می‌رسد.

او با بیان این مطلب که میزان خدمات ارائه شده و ثبت مراقبین سلامت در درمانگاه‌ها ۶٧ هزار و ١١٢ مورد ثبت شده اظهار کرد: معاینات، مشاوره‌ها و خدمات ماما های مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان لامرد در این ۹ ماهه به ١١٠ هزار و ٢۶٧ مورد ثبتی رسیده است.

دشت پیما به اخذ مجوز و تخصیص اتوبوس آمبولانس با پی گیری های شبکه بهداشت و درمان لامرد و نماینده شهرستان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اورژانس و فوریت‌های پیش بیمارستانی به طور متوسط روزانه ۲۰ مأموریت انجام می‌شود که با توجه به کمبود نیرو این عدد قابل قبولی است.

او ادامه داد: ۷۵۰ مورد بازدید و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که ۶۰ مورد از متخلفین را به دادگاه و تعزیرات معرفی و ۵ مورد نیز پلمپ صورت گرفته است.

این مقام مسئول به برگزاری ۱۹ کارگاه آموزش عمومی با موضوع سلامت روان و فرزندپروری اشاره کرد و گفت: ۱۵ کارگاه آموزشی فرزندآوری و جوانی جمعیت برای گروه‌های هدف در شهرستان در ۹ ماهه جاری انجام شده است.

وی افزود: در بحث مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی به گروه سالمندی نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم.

دشت پیما با بیان این مطلب که بیش از ۷۰۰ مورد مشاوره تغذیه و رژیم نویسی فردی در ۹ ماهه اول سال جاری داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در زمینه مطب‌های کاردرمانی و گفتار درمانی و تغذیه، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034630

مهمترین اخبار ایران و جهان: