نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 20:02

طرح همراهان سفر امسال در سه نقطه زنجان اجرا می شود

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طرح همراهان سفر امسال در سه نقطه استان زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان بعد از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح همراهان سفر، گفت: یکی از اهداف این پویش کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی است.

وی با بیان اینکه ترویج آداب نماز و مسائل فرهنگی و همچنین کاهش تلفات و تصادفات در جاده‌ها از دیگر اهداف مهم این پویش است‌، اظهار داشت: طرح همراهان سفر در ۱۰۰ نقطه از کشور در مجتمع‌های بین‌راهی و راه‌دارخانه‌ها اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، به همجواری استان زنجان با ۸ استان کشور اشاره کرد و گفت: ترافیک آزاد راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز که محورهای شریانی بوده از اهمیت بالایی برخودار است و باید تلاش کنیم با توجه به حجم بالای تردد شرایط استراحت رانندگان در این مسیرها فراهم شود.

قزوینیان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای، کاهش تلفات جاده‌ای با بهره‌گیری از هر امکان و شرایطی است.

وی افزود: هر یک از ما می‌توانیم سفیران ترویج‌دهنده برای الزامات ایمنی و جاده‌ای باشیم و طرح ۳۰۶۰ در کشور نیز اجرا می‌شود چرا که مطابق تحقیقات، ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها و جاده‌های برون‌شهری اتفاق می‌افتد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ابراز کرد: طی سال گذشته این طرح با استقبال خوبی مواجه شده بود و امسال در سه نقطه استان این پویش اجرا خواهد شد.

قزوینیان افزود: استان ۵۸۰۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی دارد و ۲۰۰ ۰ کیلومتر از این مجموع راه‌های اصلی و آزاد راهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095230

مهمترین اخبار ایران و جهان: