نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 18:48

حل مشکل آب شرب سنندج مهم‌ترین اقدام سال جاری بوده است

فرماندار سنندج گفت: حل مشکل آب شرب شهر سنندج و انتقال پروژه انتقال آب شرب به این شهر و تخصیص اعتبارات ۸۰۰ میلیاردی به آن مهم‌ترین پروژه اولویت‌دار امسال بود که با موفقیت اجرایی شد.

به  گزارش خبرگزاری فارس، حسن عسکری عصر امروز در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج در سال جاری با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک ۹۵ میلیارد به شهرستان سنندج اختصاص یافت اظهار کرد: امسال میزان اعتبارات به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 

فرماندار سنندج گفت: حل مشکل آب شرب شهر سنندج و انتقال پروژه انتقال آب شرب به این شهر و تخصیص اعتبارات ۸۰۰ میلیاردی به آن مهم‌ترین پروژه اولویت‌دار امسال بود که با موفقیت اجرایی شد.

وی به کمیته برنامه‌ریزی حاشیه شهر و روستای شهرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات جهت آبرسانی روستایی، ۹۳ میلیارد تومان به حوزه راهداری بویژه راه‌های روستایی، ۲۰ میلیارد تومان طرح هادی روستایی و ۳۵ میلیارد تومان جهت نوسازی و تجهیز تخصیص یافته است.

فرماندار سنندج یادآور شد:  ۳۰۰ پروژه عمرانی در سال جاری به بهره‌برداری  رسید از جمله ۱۷ کیلومتر آسفالت روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی شهرستان سنندج گفت: در سال جاری ۱۰۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی اضافه شد.

به گفته عسکری، اولین مدرسه ۱۸ کلاسه در حاشیه شهر حسن آباد و یک مدرسه ۹ کلاسه در نایسر سنندج به بهره‌برداری رسید.

وی از اتمام گازکشی به ۱۸ روستای شهرستان سنندج خبر داد و افزود: در تابستان سال آینده گازرسانی به پنج روستای سنندج هم به اتمام خواهد رسید و ضریب بهره‌مندی از گاز طبیعی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

عسکری یادآور شد: در صورت تامین اعتبار، راه آهن سنندج امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی به پروژه مسکن و تامین مسکن این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از پروژه مسکن در شهر سنندج آغاز بکار کرده و سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سنندج با اشاره به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی در نایسر سنندج گفت: تجهیز مدرن‌ترین سی‌تی‌اسکن در بیمارستان کوثر و اولین مرکز پیوند مغز و استخوان در بیمارستان بعثت با اعتباری حدود ۲۲ میلیارد  تومان از اقدامات ارزنده حوزه سلامت سال جاری در این شهرستان است.

وی همچنین افتتاح سینما و اولین کتابخانه عمومی در نایسر را از برنامه‌های سال آینده در سنندج عنوان کرد. 

عسکری با اشاره به جنگ شناختی و ادراکی که سال جاری از سوی دشمنان نظام طراحی شده بود تصریح کرد: تمام این هجمه‌های تبلیغاتی با تکیه بر بصیرت و هوشیاری مردم خنثی شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095174

مهمترین اخبار ایران و جهان: