نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 22:11

اصل مکان‌یابی مناسب در طراحی زیرساخت‌های استان سمنان رعایت شود

مهدی‌شهر- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه هدف مهم پدافند غیرعامل بر اساس پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: اصل مکان‌یابی مناسب در طراحی زیرساخت‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی غروب دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل مهدی‌شهر به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه هدف مهم پدافند غیرعامل بر اساس پیشگیری بهتر از درمان بنا شده است، ابراز داشت: روی این اصل می‌بایست از مصون سازی زیرساخت‌ها و مراکز ثقل و دارایی‌های مادی و معنوی کشور اطمینان حاصل کنیم.

وی ضمن بیان اینکه می‌بایست انواع تهدیدها را شناسایی، پیش بینی و سپس پیشگیری کرد، افزود: پدافند غیرعامل یکی از راهبردهای دفاعی کشور محسوب می‌شود که در کنار دفاع نظامی و دفاع عامل می‌تواند حفظ کشور را در مقابل انواع تهدیدات دشمن رقم بزند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه حفاظت از جان مردم و صیانت از زیرساخت‌ها اهداف اصلی پدافند غیرعامل به شمار می‌رود، ابراز داشت: برای تحقق این مهم اصل مکان‌یابی مناسب در طراحی زیرساخت‌های استان سمنان می‌بایست رعایت شود.

کارخایی ضمن بیان اینکه در دفاع نظامی امروز به یک بازدارندگی کامل دست پیدا کردیم، تصریح کرد: برای ایجاد آمادگی دفاعی نیازمند رعایت اصول، الزامات و ملاحظات و اجرای اهداف پدافند غیرعامل در همه دستگاه‌ها و در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها هستیم به طوری که بحث پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل در ذات تمامی کارها، طرح‌ها و پروژه‌ها و اقدامات مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بحث دفاع غیر نظامی در اکثر کشورها به عنوان یک اولویت و محور مهم در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تهدیدهای پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از حیث ماهیت و روش اجرا مستمر در حال تغییر است لذا این مهم می‌طلبد تا در حوزه مصون سازی زیرساخت‌ها به منظور حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام به عنوان پر اهمیت ترین بحث مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036930

مهمترین اخبار ایران و جهان: