نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 00:04

تاکید استاندار تهران بر اصلاح نظام مصرف آب/ لزوم تامین زیرساخت مسکن ملی

استاندار تهران گفت: لازم است نظام مصرف آب دوگانه شود، لوله‌ای برای آب شرب و لوله‌ای برای آب غیر شرب که در ساخت‌وسازهای جدید مسؤولان مقرراتی وضع کنند که آب دو منظوره شود و آب پسماند قابل بازگشت، دوباره وارد شبکه آب‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، نود و چهارمین جلسه شورای مسکن با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شورا، بررسی واگذاری مسکن به متقاضیان واقعی باشد تا از عارضه دلال‌ها جلوگیری شود.

وی در رابطه با مسکن ملی افزود: یکی از موضوعات مهم در مسئله مسکن تامین زیرساخت‌ها می‌باشد که با توجه به رشد جمعیت و نیاز مبرم به توسعه مسکن‌های ملی، تمامی دستگاه‌‌ها در این زمینه وظایفی را بر عهده دارند و باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

استاندار تهران عنوان کرد: باید نسبت به تامین زیرساخت‌ها از جمله مدرسه، بیمارستان، کلانتری، آب و فاضلاب، برق، گاز، حمل و نقل و غیره و آینده‌نگری در اجرای این طرح‌ها، همچنین تأمین سرانه‌های عمومی اقدام شود. 

فخاری در خصوص نظام مصرف آب نیز گفت: لازم است نظام مصرف آب دوگانه شود، لوله‌ای برای آب شرب و لوله‌ای برای آب غیر شرب که در ساخت‌وسازهای جدید مسؤولان مقرراتی وضع کنند که آب دو منظوره شود و آب پسماند قابل بازگشت، دوباره وارد شبکه آب‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی در حوزه مسکن باید به وظایف محوله به درستی عمل کنند و سهم خودشان را در این راه بشناسند تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072974

مهمترین اخبار ایران و جهان: