نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 11:18

شهردار بندرعباس: برخی مردم اجازه جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را نمی‌دهند

شهردار بندرعباس گفت: برای سگ ها در خارج از شهر امکانات VIP فراهم کرده ایم اما این سگ ها بین طرفداران خاصی دارند که امکان جمع آوری به ماموران شهرداری نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در حاشیه نشست اخیر مطبوعاتیش که روز گذشته به مناسبت اعلام خبر آماده سازی 390 میلیارد تومان پروژه برای دهه فجر امسال برگزار شد، به برخی سوالات رسانه‌ها نیز پاسخ داد و از عدم همکاری برخی از شهروندان در حل پاره‌ای مشکلات مربوط به جمع آوری زباله و نیز موضوع سگ‌های بدون صاحب گلایه کرد.

برخی نمی‌گذارند سگ‌های بدون صاحب را جمع آوری کنیم

نوبانی شهردار بندرعباس درباره افزایش سگ‌های بدون صاحب در شهر اظهار کرد: برای سگ ها در خارج از شهر در منطقه تل سیاه، امکانات VIP  فراهم کرده ایم اما این سگ ها، طرفداران خاصی دارند که امکان جمع آوری به ماموران شهرداری نمی دهند.

شهرداری به تنهایی نمی تواند دستفروشان را ساماندهی کند

وی درباره ساماندهی دستفروشان هم گفت: در این زمینه نیازمند همکاری نهادهای نظارتی ، امنیتی و انتظامی و سایر نهادهای موثر هستیم و مردم نیز باید با خودداری از خرید، به ساماندهی دستفروشان کمک کنند. ماموران جمع‌آوری سد معبر شهرداری بندرعباس بارها از سوی دستفروشان با چاقو و سنگ مورد حمله قرار گرفته اند که تاکنون این موارد را رسانه ای نکرده ایم.

از شهروندان تقاضای همکاری بیشتری درباره مبحث زباله داریم

نوبانی درباره سوالی در خصوص جمع آوری نامناسب زباله‌ها در برخی محلات بندرعباس هم توضیح داد: جمع‌آوری زباله هم دارای مشکلاتی است که یکی از آنها پایبند نبودن شهروندان به تحویل زباله در زمان های مشخص است. ما از مردم خواهش داریم که جز در زمان مقرر تعیین شده در بازه 8 شب، زباله خود را از منازل بیرون نگذارند و یا در خیابان و گوشه معابر و ... قرار ندهند بلکه همان ساعت 8 تا 9 شب بیرون بگذارند تا بتوانیم در قالب تیم های جمع آوری زباله، آنها را به طرز مناسبی جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری نمی تواند در کل طول روز در تمامی معابر شهری اقدام به جمع آوری زباله کند و این جمع آوری مستمر و در کل ساعات روز باشد بنابراین اگر همشهریان عزیز در این زمینه همکاری کنند، شهر تمیز و زیباتری نیز خواهیم داشت.

چرا بسیاری از سرویس‌های بهداشتی ساحلی و پارک‌ها بسته است؟

 نوبانی در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از سرویس‌های بهداشتی ساحلی و پارک‌ها بسته است، هم عنوان کرد: در بندرعباس حدود 380 چشمه سرویس بهداشتی عمومی داریم که نیمی از آنها در مواقع عادی بسته است و برای نوروز معمولا باز می‌‌شوند.

به گفته وی، بسیاری از شیرآلات و مخازن این سرویس‌های بهداشتی در طول سال مورد سرقت قرار می‌گیرد و یا مورد آسیب واقع می‌شود و لذا هزینه نگهداری آن بالاست و بنابراین نیمی از آنها در طول سال بسته‌اند و برای تعطیلات نوروزی باز می‌شوند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024274

مهمترین اخبار ایران و جهان: