نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:53

فارس من| مطالبه‌گری تنها راه نجات اهواز از چنگِ مشکلات/ مردم: مسئولان بابت اهمال‌کاری توضیح دهند

یک شهروند اهوازی گفت: تنها راه نجات شهر اهواز از گرداب مشکلات مطالبه‌گری است و مردم باید بابت اهمال‌کاری‌های صورت گرفته از مسئولان توضیح بخواهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب ساختارهای شهری و مشکلات موجود در شهر اهواز شدند. این کمپین با عنوان «درخواست رسیدگی به وضعیت شهری اهواز» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

با شنیدن نام کلان‌شهر اهواز تصاویر زیبایی به ذهن متبادر می‌شود. تصویر کارون. رودخانه‌ی منحصر به فردی که از میان شهر می‌گذرد و با بیشترین تعداد پل در خاورمیانه، شرق و غرب اهواز را به هم متصل می‌کند.

همچنین بازارچه‌های محلی، صنایع دستی، بقعه‌ی متبرک علی‌بن‌مهزیار، کاروانسرای معین‌التجار و غذاهای محلی از دیگر جاذبه‌هایی است که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

 


آنچه اهواز را نازیبا کرده است

اما امروز و در آستانه‌ی فرا رسیدن سال جدید، این شهر چهره‌ی نازیبایی به خود گرفته است و مردم اهواز نسبت به کوهی از مشکلات که در تاروپود این شهر جا خوش کرده، گله‌مند و ناراضی‌اند. مشکلات عدیده‌ی زیست‌محیطی، انباشت زباله، چاله‌های خیابانی، سگ‌های ولگرد، طغیان فاضلاب، فضای سبز اندک و پروژه‌های نیمه‌کاره سبب شده است که طراوت از سیمای اهواز و مردمش رخت بربندد.


یکی از شهروندان اهوازی با بیان اینکه چالش‌ها در شهر اهواز بسیار زیاد است، گفت: وضعیتی که هم‌اکنون در شهر‌های جنوب و به ویژه در اهواز دیده می‌شود، بسیار تاسف‌بار است و مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر  نیز برای رفع این معضلات قدم جدی برنمی‌دارند.

 

مطالبه‌گری تنها راه نجات اهواز

وی با اشاره به انبوه مشکلات در اهواز گفت: امروز یکی از مشکلات عمده‌ی مردم اهواز دعوای میان آبفا و شهرداری بر سر حفاری شبکه فاضلاب، ترمیم آسفالت و پر کردن چاله‌های خیابانی است و واقعا مردم از این شرایط به ستوه آمده‌اند.


یکی دیگر از شهروندان اهوازی آلودگی هوا در اثر فعالیت صنایع را  از دیگر مشکلات دانست و ادامه داد: تنها سهمِ مردم این شهر از وجود صنایع بزرگی چون صنعت، لوله‌سازی، کربن‌بلک و شرکت‌های تولیدی، حرارتی و گازی آلودگی‌ها و مشکلات زیست‌محیطی است. مشکلاتی که برای مسئولین اهمیتی ندارد.


وی با بیان اینکه تنها راه نجات شهر اهواز از چنگال مشکلات مطالبه‌گری است، گفت: به محض وقوع بارندگی معابر اصلی شهر دچار آبگرفتگی می‌شود و آب و فاضلاب به خانه‌های مردم وارد می‌شود. یکی از راه‌ها برای مقابله با این مشکلات مطالبه‌گری و درخواست توضیح از مسئولین امر است.   

 

مردم باید مسئولین بی‌تدبیر را بشناسند 

شهروند دیگری هم به خبرنگار فارس گفت: پس از گذشت چندین سال از وعده و وعید مسئولان در خصوص حل مشکل فاضلاب اهواز هنوز این معضل پا برجاست و این امر نشان می‌دهد که عزمی برای رفع این مشکل در سطح استان وجود ندارد.


وی گفت: مردم باید بدانند که نقش مسئولان استان خوزستان، نمایندگان، مدیران و دستگاه‌های ذی‌ربط در این سهل‌انگاری چقدر است و باید مسئولین و نمایندگان بی‌تدبیر به مردم معرفی شوند.


یکی دیگر از شهروندان اهوازی نیز به خبرنگار فارس گفت: یکی از سوالات اساسی کسانی که در شهر اهواز سکونت دارند این است که چرا مشکلات این شهر نسبت به سایر کلان‌شهرها بیشتر است.


وی ادامه داد: اتمام یک پروژه در شهر اهواز یا سالیان سال طول می‌کشد و یا مثل مترو بی هیچ نتیجه‌ای به حال خود رها می‌شود. چرا در اصفهان و مشهد و شیراز چنین وقایعی رخ نمی‌دهد. این گلایه‌های به‌حق، دلِ مردم رنج کشیده و صبور اهواز را می‌آزارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044474

مهمترین اخبار ایران و جهان: