نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 16:20

استقرار اکیپ‌های نظارت بر سلامت غذایی عید نوروز در بیجار

فرماندار بیجار از استقرار اکیپ و‌گشت نظارت بر سلامت غذایی در عید نوروز در بیجار خبر داد و گفت: کالاهای پر مصرف در ایام نوروز به ویژه مواد غذایی ، بهداشتی ، را کنترل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، احمدرضا قاسمی امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با توجه به نزدیک‌شدن سال نو با افزایش و حجم بالای مصرفی آب و پسماندهای خانگی  و ترافیک و آلودگی هوا و همچنین حضور مهمانان نوروزی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و‌ درست در راستای ساماندهی این امور هستیم.

وی ضمن تقدیر از پرسنل بیمارستان و کادر درمان شهرستان بیجار افزود: تمامی ادارات و‌ ارگان‌های شهرستان باید در راستای حفظ امنیت غذایی با شبکه بهداشت همکاری کنند.

قاسمی اظهار کرد: بهداشت کالاهای پر مصرف در ایام نوروز  به ویژه مواد غذایی و بهداشتی را کنترل خواهیم کرد.

فرماندار بیجار با بیان اینکه طی چند روز اخیر با حجم بالای تقاضای کالای اساسی مواجه  بوده‌ایم گفت: وقتی بحث امنیت غذایی مطرح است رسیدن کالای سالم به دست مردم باید در دستور کار و در اولویت قرار گیرد.

قاسمی عنوان کرد: باید غذاها و‌ کالاهایی که وارد شهرستان می‌شوند بررسی شده و از ‌امینت غذایی برخوردار باشند.

وی بر استقرار اکیپ‌ها و‌ گشت‌های مشترک نظارت بر بازار و‌ امنیت غذایی شهرستان تاکید کرد و این‌ امور را جز برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد.

قاسمی عنوان کرد: نمایشگاه بهاره در مجموعه ۱۷ شهریور بیجار برگزار خواهد شد و انتظار می‌ورود سلامت و‌امنیت غذایی در این نمایشگاه همچون سنوات گذشته در اولویت باشد.

فرماندار بیجار با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد و اتفاق ناگوار اخیر برای کودکی که دچار سگ‌گزیدی شده بود گفت: معضل سگ‌های ولگرد متاسفانه در اکثر شهرهای استان کردستان وجود دارد و هیچ یک از شهرهای استان در این زمینه به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند.

قاسمی افزود: در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ملاحظات زیست‌محیطی و حساسیت‌ تشکل‌های غیردولتی وجود دارد لذا باید به طریقی در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد عمل کرد که کمترین تبعات اجتماعی داشته باشیم.

انتهای پیام/۷۵/۲۳۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068330

مهمترین اخبار ایران و جهان: