نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 12:32

پرداخت ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به ۶۰۳ نفر از فعالان عرصه صنایع دستی پرداخت شده است.

فرزاد شریفی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به ۶۰۳ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

وی افزود: صنایع‌ دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌ کل بوده است چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی داشته باشد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

شریفی تصریح کرد: در همین راستا برای ۶۰۳ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خود اشتغالی بودند، پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سالانه تعداد زیادی از علاقه‌ مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432074

مهمترین اخبار ایران و جهان: