نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 12:59

بررسی موضوع صدور اسناد مالکیت اراضی تحت تملک میراث فرهنگی در مجموعه‌های تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب

رئیس دادگستری شهرستان مرودشت گفت: با صدور دستور ریاست قوه قضاییه، دادگستری مرودشت موضوع صدور اسناد مالکیت اراضی تحت تملک میراث فرهنگی در مجموعه‌های تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب را در دستور کار قرار دارد و این اسناد در سریع‌ترین زمان ممکن صادر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، علی‌اکبر مظفری رئیس دادگستری شهرستان مرودشت، در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس، طی مصاحبه‌ای اظهار کرد: در نتیجه پیگیری‌ها و دستورات قضایی، محل احداث کمپِ موضوع ماده ۱۶ پیرامون ترک اعتیاد در حریم درجه یک تخت جمشید، فنس‌کشی شده است؛ مقرر شده در صورت تصویب دولت و موافقت میراث فرهنگی، کمپ مزبور در محل مورد اشاره احداث گردد و در غیر اینصورت به مکان دیگری منتقل شود.

رئیس دادگستری شهرستان مرودشت بیان داشت: با صدور دستور ریاست قوه قضاییه، دادگستری مرودشت موضوع صدور اسناد مالکیت اراضی تحت تملک میراث فرهنگی در مجموعه‌های تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب را در دستور کار قرار دارد و این اسناد در سریع‌ترین زمان ممکن صادر خواهند شد.

مظفری همچنین تصریح کرد: اقدامات عاجلی نیز برای رفع مشکلات گمرکی جهت ترخیص ابزار و تجهیزات مرتبط با مرمت آثار باستانی در مرودشت، با همکاری و مساعدت کمیته رفع موانع تولید در مرکز استان فارس در دستور کار دادگستری قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432130

مهمترین اخبار ایران و جهان: