نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 18:04

حملات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست‌ به مناطق مختلف کرانه باختری

شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست، فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و دارایی‌های آنان را مورد تعرض قرار دادند، اما با مقاومت جوانان فلسطینی روبرو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست امروز شنبه نیز فلسطینیان ساکن کرانه باختری و دارایی‌های آنان را مورد تعرض قرار دادند. در جریان این تعرض‌ها درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در برخی مناطق به وقوع پیوست.

شهرک‌نشینان صهیونیست، اراضی روستای بورین واقع در جنوب نابلس را به آتش کشیدند و ده‌ها درخت را سوزاندند. صهیونیست‌ها ضمن ممانعت از خاموش‌نمودن آتش توسط فلسطینیان، با اهالی منطقه درگیر شدند. شهرک‌نشینان در این هجوم وحشیانه از حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار بودند.

یک کشاورز فلسطینی و همسر وی در تقوع واقع در شرق بیت‌لحم نیز مورد تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفتند. صهیونیست‌ها سعی کردند چادر این کشاورز فلسطینی را به آتش بکشند و به دام‌های او آسیب وارد کنند، اما با ورود شهروندان فلسطینی به صحنه درگیری، نتوانستند قصد شوم خود را عملی کنند. این دومین روز پیاپی است که شهرک‌نشینان صهیونیست به این کشاورز فلسطینی هجوم می‌برند.

در اریحا نیز چندین شهرک‌نشین مسلح، به منطقه عرب الملیحات واقع در غرب شهر اریحا یورش بردند. منابع محلی گزارش دادند که این صهیونیست‌ها با عبور از میان خانه‌های فلسطینیان قصد داشتند آنان را تحریک به درگیری کنند.

همزمان با این تعرض‌ها، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک الرام واقع در شمال قدس اشغالی رخ داد. نظامیان صهیونیست در این درگیری‌ها از بمب صوتی و گلوله گاز اشک‌آور استفاده کردند. علاوه بر این، صهیونیست‌ها با ایجاد یک ایست بازرسی در ورودی شهرک و بررسی مدارک شناسایی فلسطینیان باعث ایجاد اختلال و دشواری در رفت‌وآمد آنان شدند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به برخی محله‌های شهر الخلیل واقع در کرانه باختری، چندین خانه متعلق به فلسطینیان را مورد بازرسی قرار دادند و چند فلسطینی را به شکل موقت بازداشت کردند. این در حالی است که در یورشی مشابه به بیت‌لحم، یک جوان فلسطینی ساکن این شهر نیز توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد.

خبر دیگر آن‌که مبارزان مقاومت بامداد امروز، یک موقعیت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی واقع در جنوب غربی نابلس را مورد تیراندازی قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به درستی این خبر اعلام کرد: این تیراندازی از داخل یک خودرو که با سرعت در حرکت بود، به سوی یک موقعیت نظامی واقع در نزدیکی روستای تل انجام گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا نمود که در این عملیات تیراندازی، آسیبی به نظامیان صهیونیست وارد نشده و از سوی دیگر ضمن اعتراف به عدم دستگیری عاملان تیراندازی، از پیگرد آنان توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416630

مهمترین اخبار ایران و جهان: