نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 08:47

نمایندگان 20 کشور عضو اتحادیه جاده ابریشم به سمنان می‌آیند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رویداد بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم ایران با حضور 20 کشور عضو اتحادیه جاده ابریشم در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در دیدار با رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ایران اظهار کرد: ایجاد زمینه گردشگری پایدار و توسعه گردشگری امروز بدون مشارکت و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای برندسازی گردشگری استفاده شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده رویداد بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم ایران در سمنان با حضور 20 کشور عضو اتحادیه جاده ابریشم برگزار خواهد شد، گفت: بازار 20 کشور عضو اتحادیه شهرهای جاده ابریشم جهان آن‌قدر مهم است که بتوان با سرمایه‌گذاری در جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران این کشورها، فرصت‌های توسعه گردشگری سمنان را در سطح جهانی فراهم آورد.

حسین موسوی، رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ایران نیز در این نشست با تأکید بر لزوم هم‌افزایی در تثبیت برند سمنان برای پایتخت جاده ابریشم در راستای توسعه گردشگری سمنان، خواستار مشارکت همگانی در این زمینه شد.

وی گفت: وجود ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و جذب گردشگر در استان سمنان به‌خصوص شهر سمنان با داشتن برنامه تخصصی می‌تواند گردشگری سمنان را در سطح بین‌المللی به‌عنوان یک مقصد گردشگری مطرح کند که البته برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری یکی از این برنامه‌هاست.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419130

مهمترین اخبار ایران و جهان: