نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 08:50

بازدید بی‌‌سروصدای رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از «جاده مرگ»

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور در استان سمنان، از جاده مرگ یوزپلنگ‌های ایرانی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز در سکوت خبری و بدون دعوت از خبرنگاران وارد استان سمنان شد.

وی برای بازدید و بررسی مراحل پیشرفت ایمن‌سازی کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی در حوزه میامی به سبزوار در جاده ترانزیتی سمنان- مشهد، به استان سمنان سفر کرده است.

معاون رئیس‌جمهور را در این سفر غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، علیرضا نورمحمدی مدیرکل حوزه ریاست و امیر عبدوس سرپرست معاونت هماهنگی امور استان‌های دفتر ریاست همراهی می‌کنند.

به گزارش فارس؛ تردد در محدوده عبور گونه‌های حیات‌وحش، نیازمند تدابیری از جمله ایمن‌سازی محور، تأمین روشنایی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، تمهید تدابیر تردد وحوش و ... است که دائم از این دستگاه اجرایی به آن دستگاه اجرایی پاسکاری می‌شود!

شماری از مدیران هم تا امروز به جاده عباس‌آباد سفر کرده‌اند. آنها با ابراز تأسف برای از دست دادن یوزپلنگ‌های ایرانی که از گونه‌های ارزشمند و در معرض انقراض محسوب می‌شوند، دائم دستور می‌دادند تا موضوع با دقت بررسی و پیگیری شود؛ اما چرا این دستورهای مکرر به جایی نرسیده است؟

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420930

مهمترین اخبار ایران و جهان: