نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 23:19

احکام جایگزین حبس در قالب حل مشکلات بهزیستی مدنظر باشد

اردبیل_رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: احکام جایگزین حبس در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت تشکیلات قضایی به سمت حل مشکلات بهزیستی سوق داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه چهارشنبه در بازدید از بهزیستی اردبیل اظهار کرد: عشق و انگیزه الهی از مشخصه‌های بارز پرسنل شاغل در مراکز خدمت‌ رسان این سازمان ارزشمند بوده که نتیجه عمل خالص این عزیزان پرورش نسل آینده ساز برای مملکت اسلامی است.

وی با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده بالای تشکیلات قضائی استان در تسریع رفع مشکلات این مراکز افزود: گزارش مکتوب مشکلات و پیگیری مجدانه آن در رفع آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در این زمینه دادگستری استان آمادگی دارد از تمام ظرفیت خود جهت پیگیری حل مشکلات استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: خدمتی که نتیجه آن در کف جامعه برای آحاد مردم متقاضی آن خدمت ملموس باشد، خدمت جهادی بوده و در این راستا و بنا به فضای حاکم بر جامعه، اطلاع رسانی حرفه‌ای خدمات بهزیستی از جمله اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مشاوره ۱۴۸۰ ضرورتی انکار نشدنی است.

حجت‌الاسلام کثیرلو ادامه داد: این سازمان علاوه بر چشاندن طعم شیرین خدمت، باعث جذب خیرین در کمک رسانی به این مراکز شده و به تبع آن کاهش معضلات اجتماعی و پرونده‌های ورودی به تشکیلات قضائی استان در میان مدت و دراز مدت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت تشکیلات قضائی استان در کمک به این نهاد خدمت‌رسان، مقرر شد در اسرع وقت تفاهم نامه‌ای بین دادگستری و بهزیستی استان منعقد گردد که در نتیجه آن صدور احکام جایگزین حبس به سمت حل مشکلات این سازمان سوق داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374074

مهمترین اخبار ایران و جهان: