نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 17:31

ما به آمریکا بدبین هستیم/ به سمت چین می‌رویم

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین عملکرد دولت بایدن درباره مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را ناامیدکننده خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین عملکرد دولت بایدن درباره مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را ناامیدکننده خواند و تأکید کرد که فلسطین برای دریافت کمک در این زمینه سراغ چین می‌رود.

وی گفت: ۳ سال از وعده‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گذشته و هیچ چیزی جز ازسرگیری حمایت مالی از «آنروا» رخ نداده است. ما نسبت به مواضع آمریکا در برابر تحرکات اسرائیل بدبین هستیم. فلسطین به صورت روزافزون برای دریافت حمایت به منظور عضویت کامل در سازمان ملل به سراغ چین می‌رود.

المالکی افزود: چین در پی افزایش حضور اقتصادی و سیاسی خود در خاورمیانه است و همه کشورها در پی دریافت حمایت از چین هستند و این کشور به یک بازیگر بسیار مهم جهانی تبدیل شده است.

وی درباره نقش آمریکا در روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت: هیچ روند صلحی در خاورمیانه وجود ندارد و اگر چنین روندی شکل بگیرد چرا نباید چین بخشی از آن باشد؟

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین درباره گزارش‌های مربوط به مذاکرات آمریکا برای عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی نیز گفت که امیدوار است عربستان موضع خود را تحت فشارها تغییر ندهد.

وی افزود: روابط عربستان و فلسطین بسیار خوب است و ما به عربستان اعتماد داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424730

مهمترین اخبار ایران و جهان: