نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 12:38

۳۴فروند شناور صیادی و۴فروند شناور بی هویت و متخلف توقیف شده است

بندرعباس - فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۳۴ فروند شناور صیادی و چهار فروند شناور بی هویت و متخلف توقیف شده است.

سرهنگ مسعود احسانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات در این یگان در کنار گستردگی نوارساحلی هرمزگان،برخورداری این استان از بزرگترین ناوگان صیادی کشور ، بیشترین صیاد و بنادر صیادی در سطح کشور گفت: حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران و همچنین ایجاد آرامش دریا در حوزه صید و صیادی از مهمترین وظایف این یگان است که با تعصب و تلاش مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کمبود و کاستی ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

وی افزود: تاپایان تیرماه سال جاری ۳۴ فروند شناور صیادی متخلف و۴فروند شناور بی هویت توقیف شده است.

احسانی با بیان اینکه برای کلیه شناورهای توقیفی پرونده تشکیل شده است گفت : این میزان توقیفات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان پس از تشکیل پرونده به کمیسیون تخلفات شیلات هرمزگان و یا برحسب نیاز به دستگاه قضا معرفی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان کشف ۱۸ جفت تخته ترال قایق، ۲۰ دستگاه تور ترال قایق، ، ۵ دستگاه پرساین و ۲۶ حلقه طناب و ۳ هزارو ۳۲۸۵ کیلو گرم ماهی مخلوط و ۶۳۸طاقه تور منوفلامنت را از مهمترین کشفیات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در ده ماه اخیر سال جاری خواند.

سرهنگ احسانی گفت: بیش از ۳۲ پرونده به کمیسون تخلفات صید و صیادی معرفی شده و بخشی نیز به مراجع ذی صلاح معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: شماره تلفن ستاد یگان استان۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424374

مهمترین اخبار ایران و جهان: