نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 23:22

پوتین و اردوغان چه زمانی با یکدیگر دیدار می‌کنند؟

رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه در دولت اردوغان امروز شنبه اعلام کرد: تاریخ و مکان دیدار آتی اردوغان و پوتین (رؤسای جمهور ترکیه و روسیه) مورد بحث است و آنکارا امیدوار است این دیدار را در ماه جاری برگزار کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری تاس به نقل از هابر تُرک اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی ممکن است در پایان ماه جاری یا اوایل ماه آتی (سپتامبر) برگزار شود.

این رسانه اضافه کرد که در نشست آتی رؤسای جمهور دو کشور به چندین موضوع پرداخته خواهد شد که مهمترین آنها توافق گذرگاه غلات است.

این در حالیست که در این رسانه به تاریخ مشخص و دقیقی برای این دیدار اشاره نشده است.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جمعه ۱۳ مرداد ماه اعلام کرد که مشتاقانه منتظر سفر ولادیمیر پوتین همتای روس خود به ترکیه است.

رئیس جمهور ترکیه پس از نماز جمعه استانبول به خبرنگاران در این خصوص گفت: تاریخ این دیدار به صورت دقیقی هنوز مشخص نیست؛ اما وزیر امور خارجه، رئیس سازمان اطلاعات، همگی در حال مذاکره هستند. در چارچوب این مذاکرات، من فکر می‌ کنم که این دیدار در ماه آگوست انجام شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود بر اهمیت توافق غلات تاکید کرده بود.

وی گفته بود که توقف طولانی مدت انتقال غلات به نفع احدی نیست و بزرگترین ضرر آن متوجه کشورهای نیازمند به غلات و کم درآمد است.

همچنین سران روسیه و ترکیه درباره انجام سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه توافق کرده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438974

مهمترین اخبار ایران و جهان: