نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:06

لزوم همکاری همه نهادها با ستاد اربعین استان بوشهر

بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: همکاری همه نهادها با ستاد اربعین استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در نشست ستاد اربعین با تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و فرا رسیدن ماه محرم حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از قدرتمندترین و اثرگذارترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین به غیر از مسلمانان شیعه، اهل سنت، مسیحی، ایزدی و سایر ادیان هم در این مراسم باشکوه حضور فعال دارند و پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام در روز اربعین ریشه تاریخی دارد.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای پیاده‌روی اربعین باید متمرکز از طریق ستاد اربعین در استان پیگیری و اجرایی شود.

پورات تاکید کرد: در بحث سوخت اتوبوس‌ها جهت اعزام زائرین، شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر مکلف است پیگیری و تدابیر لازم انجام دهد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی و صنایع مستقر در استان در راستای بسیج امکانات، باید همکاری لازم با ستاد اربعین داشته باشند و زمینه حضور مردم، دانشجویان، کارکنان دولت و جوانان در جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین فراهم سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تمامی کمیته‌های مورد نیاز ستاد اربعین در استان بوشهر فعال شده و تا پایان اربعین این کمیته‌ها به فعالیت و ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی گفت: همچنین تیم پزشکی، هلال احمر با محوریت بسیج جامعه پزشکی استان به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

پورات بیان کرد: برای ایجاد مواکب، سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین به ستاد عتبات عالیات در مرز شلمچه واگذار می‌شود و همچنین قسمتی از زمین‌های اوقاف در همین مرز برای برپایی مواکب در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار داده خواهد شد.

وی اذعان کرد: همچنین تأمین دارو و تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اکیپی از هلال احمر، علوم پزشکی، اورژانس، آب و برق در مرز شلمچه جهت خدمات رسانی به زائرین مستقر خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374674

مهمترین اخبار ایران و جهان: