نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:36

صدور ۱۴ هزار جلد سند روستایی و شهری در تیران و کرون

اصفهان- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار جلد سند روستایی و شهری در تیران و کرون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرادیان پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام املاک روستایی و شهری مطابق قانون الحاق سند دار می‌شوند که از سال گذشته این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تیران و کرون در غالب بنیاد ساخت و گروه ساخت است، افزود: ۱۸۵ واحد در قالب بنیاد ساخت و ۶۶۰ در قالب سه پروژه در قالب ۱۰۰ واحد فرهنگیان و ۲۶۰ رضوان شهر و ۳۰۰ واحدی تیران به صورت گروه ساخت زمین در قالب پلاک‌های مسکونی به متقاضیان داده می‌شود و تسهیلات مسکن ملی به آنها اختصاص می‌یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد، گفت: تسهیلات با سه سال تنفس و بازپرداخت ۲۰ ساله دارد. وی متراژ واحدها را از ۶۰ متری تا ۱۱۰ متری است، گفت: بر اساس اولویت بندی وزارت راه و شهرسازی متقاضیان با بعد خانوار و تعداد فرزندان بالای ۳ و ۴ و سرپرستان دارای فرزند و افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان و اولویت آخر مجردیان بالای ۲۵ سال هستند.

مرادیان اعلام کرد: افرادی که قادر به بازپرداخت هزینه نباشند از این طرح حذف و در قالب پروژه‌های خیر ساز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون دارای ۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ روستای زیر ۲۰ خانوار دارد، ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان روستا نشین هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در ۲ سال اخیر در فاز شهری ۱۸۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی بنیان ساخت و ۶۶۰ واحد مسکونی در قالب برون ساخت تحویل متقاضی داده شده است که در حالت برون ساخت زمین تحویل متقاضیان داده و با هزینه شخص ساخته می‌شود.

وی گفت: در فاز روستایی در ۸ نقطه از شهرستان اراضی ملی در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفته است و در قالب مسکن روستایی بالغ بر ۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان طرح شده و پیش بینی می‌شود برای سال آینده ۴۵۰ واحد تخصیص یابد.

مرادیان گفت: همچنین پیش بینی برنامه ریزی شهری بالغ بر ۱ هزار و۳۰۰ واحد است و تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش بینی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان تیران و کرون است.

وی به توزیع یک هزار و ۲۸۳ تن قیر دولتی در ۱۷ روستا تا سال گذشته خبر داد و افزود: حدود ۲۶ هزار تن قیر با همکاری و مشارکت دهیاران توزیع شد منجر به آسفالت حدود ۱۸۰ هزار متر مربع شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: از سال گذشته اقدام به اجرای پروژه عمرانی در دو روستای هدف گردشگری «جاجا» و «کرد و علیا» شد و در قالب آن اقدام به سنگ فرش و جداره ساز و اجرای دیواره روستا کردیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار جلد سند روستایی و شهری در تیران و کرون صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435674

مهمترین اخبار ایران و جهان: