نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 07:37

دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های سمنان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در دومین جلسه طرح تقسیم‌کار ملی گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، حمایت از زندانیان است و با برگزاری دوره‌های آموزشی فرصتی برای مهارت‌آموزی، کمک به اقتصاد خانواده زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای حمایت از تولیدات صنایع‌دستی زندانیان در تمام نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان یک غرفه به عرضه و فروش صنایع‌دستی تولیدی زندانیان اختصاص داده می‌شود.

سلطانی‌پور گفت: سال گذشته نیز ۱۰۶ نفر از زندانیان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در دوره‌های آموزشی تولید صنایع‌دستی در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم دست‌دوز، معرق چوب، منبت چوب و زیورآلات چوبی شرکت کردند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۹ نفر از این افراد گواهینامه تولید صنایع‌دستی و ۴۷ نفر کارت شناسایی دریافت کردند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435030

مهمترین اخبار ایران و جهان: