نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:25

مجموعه شهرداری از ظرفیت مردم در پیشبرد اهداف استفاده کند

زنجان-مدیرکل اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: مجموعه شهرداری برای پیشبرد اهداف خود بایدازظرفیت مردم به عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا بیضاوی ظهر پنج شنبه در دوره آشنایی با کلیات روش‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری که به میزبانی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای چون شهرداری با چالش‌های زیادی مواجه است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ای امروز در این حوزه مربوط به استفاده نکردن از سهم بزرگ‌ترین بخش خصوصی یعنی همان مردم است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها در شرایط کنونی باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند نسبت به ارتقای جایگاه و میزان سرمایه‌گذاری‌های خود گام‌های موثری بردارند، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه به موفقیت‌هاث روزافزونی دست یابیم، باید نگاه‌مان را به مقوله سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها تغییر دهیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه تغییر نگاه در حوزه سرمایه‌گذاری به معنای نگریستن به دوردست‌ها نبوده، بلکه منظورمان مردم همین شهر به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند باید در کنار امر تولید، به موضوع سرمایه‌گذاری نیز اهتمام داشته باشیم.

بیضاوی در ادامه با یادآوی اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند اولین قدم در راستای تحقق سرمایه‌گذاری در مجموعه شهرداری‌ها باشد، عنوان کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای با چالش‌هایی مواجه است اما باید توجه داشت که تنها راه برون‌رفت از این چالش‌ها تغییر نگاه‌مان نسبت به موضوع سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در ادامه این دوره آموزشی با اشاره به اینکه امروز شاهد نگرش متفاوت شهرداری‌های استان زنجان به موضوع سرمایه‌گذاری هستیم، اضافه کرد: افزایش بودجه فصلی شهرداری‌های استان در سال‌جاری نشان‌دهنده نگاه متفاوت این مجموعه به امر توسعه بوده است.

۱۳ پروژه قابل توجه در شهرداری‌های استان زنجان اجرا می شود

سعید خلجی از اجرای ۱۳ پروژه قابل توجه در شهرداری‌های استان خبر داد و گفت: باوجود اینکه اعتبار این تعداد پروژه نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان است اما مشکلات حقوقی دغدغه‌های زیادی را برای این پروژه‌ها به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ پروژه در شهرهای استانی شناسایی شده که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته معتقدیم که هنوز با نقطه مطلوب در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های استان فاصله داریم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: یکی از اقداماتی که امروز باید به آن عمل کرده و پایبند باشیم، بحث انجام کار کارشناسی قبل از اجرای پروژه است؛ چرا که اگر پروژه‌ای بدون انجام کار کارشناسی کلید بخورد، به طور حتم در مرحله اجرا با مشکل مواجه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436030

مهمترین اخبار ایران و جهان: