نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 12:45

ظرفیت پارکینگ اربعین از ۶۰ هزار به ۱۸۰ هزار خودرو افزایش یافت

استاندار ایلام گفت: پارکینگ اربعین در سال گذشته ظرفیت ۶۰ هزار خودرو را داشت که برای اربعین این ظرفیت به ۱۸۰ هزار خودرو رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های حمل و نقل جاده و راهداری استان ویژه اربعین، گفت: عملیات خط کشی مسیرها و آماده‌سازی راهها برعهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که ساماندهی پایانه برکت در کمترین زمان از مصادیق کار جهادی است که توسط راهداری استان انجام شد.

وی با اشاره حجم عملیات زیرساختی اربعین طی دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های اربعین استان ایلام هزینه شد که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان مربوط به توسعه راهها بوده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد:  از سال گذشته تاکنون ۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید در مسیر ایلام - مهران ایجاد شد. و در طول ۲ ماه عملیات ساخت ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی آغاز و هم اکنون در حال اجرا است.

وی بیان داشت: پارکینگ شماره ۱ اربعین با ۵۵ هکتار و پارکینگ شماره ۲ با ۲۵ هکتار و در مجموع ۲ پارکینگ اربعین با ۸۰ هکتار مساحت، ظرفیت پارک حداقل ۱۰۰ هزار خودرو را دارد این در حالی است که سال گذشته ۶۰ هزار خودرو می‌توانست پارک شود و علاوه بر این با در نظر گرفتن پارکینگ‌های خصوصی و دولتی در مجموع ظرفیت پارک برای حدود ۱۸۰ هزار خودرو برای اربعین امسال در شهر مهران فراهم است.

وی با اشاره حضور وزیر راه و شهرسازی در استان و شهرستان مهران، گفت: این مکان قدمگاه ۶ هزار شهید از سراسر کشور بوده است و این حضور  به فال نیک می گیرم‌.

بهرام نیا تاکید کرد: این فضا یک فضای مقدس و متفاوت از سایر فضا است و باید افتخار کنیم در این منطقه به زوار خدمات رسانی می کنیم.

وی با اشاره پایان عملیات تونل شماره ۲ راه کربلا، افزود: از پیمانکاران دو تونل راه کربلا قدردانی می کنم که برای تکمیل و بهره برداری این دو تونل اهتمام دارند.  

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435530

مهمترین اخبار ایران و جهان: