نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:44

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

درگرفتن جنگ داخلی در اراضی اشغالی بعد از تصویب لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو و همچنین قدرت نظامی روسیه در نبرد اوکراین، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: بعد از اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی که از سوی مخالفان کودتای قضائی نامیده شده، موج به پا خواسته در اراضی اشغالی علیه این لایحه، شدت بیشتری گرفت به طوری که بنا به اذعان مقامات سابق رژیم صهیونیستی، این رژیم به سمت جنگ داخلی حرکت می‌کند.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه القدس العربی با تیتر «اسرائیل در جنگ داخلی» نوشت: با وجود فشارهای داخلی و خارجی، ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی، لایحه جنجالی خود را در پارلمان این رژیم، به تصویب رساند. این در حالیست که تا آخرین لحظات، تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق بر سر به تعویق انداختن روند رأی گیری در پارلمان، ادامه داشت. بعد از تصویب این لایحه، دامنه اعتراضات در اراضی اشغالی به شدت گسترش پیدا کرده به طوری که معترضان، مسیرها و تقاطعات در شهرهای مختلف را بسته و با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند. پیش بینی می‌شود که این اعتراضات طی روزهای آتی شدت بیشتری نیز پیدا کند.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه العربی الجدید نیز با تیتر «تکمیل کودتای قضائی» نوشت: با تصویب لایحه جنجالی در پارلمان رژیم صهیونیستی، دیگر نظارتی بر کابینه‌های این رژیم، وجود نخواهد داشت. نتانیاهو با تصویب این لایحه، مخالفان داخلی و همپیمانان بین المللی تل آویو به ویژه آمریکا را به چالش کشید. مخالفان در رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو را دروغگو توصیف می‌کنند. اقدام کابینه نتانیاهو باعث به وجود آمدن یک بحران سیاسی و شکاف بی سابقه داخلی در رژیم صهیونیستی شده است.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه لبنانی الاخبار نیز در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی به سمت یک بحران قانونی بی سابقه حرکت می‌کند. مخالفانی که رهبری جریان اعتراضات در اراضی اشغالی را به دست دارند، اعلام کرده‌اند که تا آخر کار، در برابر کابینه خرابکار، ایستاده‌اند. آنها تاکید کرد که به سمت درگیری و برخورد پیش خواهند رفت. با اعلام رئیس اتحادیه کارگری در رژیم صهیونیستی مبنی بر بررسی اعتصاب عمومی، این رژیم شاهد فلج کامل اقتصادی خواهد بود.

در همین خصوص، اتحادیه پزشکان متخصص نیز اعلام کرده‌اند که ۷۳ درصد از این پزشکان، اعتراضات در اراضی اشغالی و اتخاذ اقدامات گسترده علیه لایحه مذکور را تأیید می‌کنند.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه لبنانی البناء نیز در این رابطه نوشت: نتانیاهو در مسیر به دست گرفتن زمام امور تمام نهادهای حاکمیتی در رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد. او می‌خواهد حتی کلیدهای زندانی که قرار بود به اتهام پرونده‌های فسادش، در آن قرار بگیرد، داشته باشد. نتانیاهو با تصویب لایحه اصلاحات قضائی نشان داد که منافع خود و همپیمانانش، در اولویت قرار دارد و گوشش بدهکار نصیحت های آمریکا نیست. تحلیلگران با وخیم توصیف کردن اوضاع کنونی در اراضی اشغالی، اعلام کرده‌اند که نشانه‌های نابودی اقتصاد در رژیم صهیونیستی نمایان شده به طوری که پیش بینی شده، سرمایه گذارها به همراه پول‌های خود بعد از تصویب این لایحه، از اراضی اشغالی خارج شده و ارزش پول داخلی این رژیم بیش از پیش کاهش پیدا کند.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم درباره روسیه نوشت: برای دومین بار طی چند ماه گذشته، پهپادهای اوکراینی، حریم هوایی مسکو را نقض کرده و بر فراز ساختمان وزارت دفاع به پرواز درآمدند. بی شک این اقدام اوکراین، باهدف بالابردن روحیه نیروهای این کشور بعد از شکست ضدحملات علیه روسیه و دیگر شکست‌های روزافزون آنها در میادین نبرد صورت گرفته است. می‌توان گفت که این اقدام اوکراین، نتیجه عکس می‌دهد و باعث افزایش حملات روسیه و گسترش دامنه این حملات خواهد شد.

حملات نظامی نمایشی، برای بالابردن روحیه ارتشی انجام می‌شود که دایره تمرد نظامی در آن و فرار دسته جمعی، افزایش پیدا کرده است. عملیات مسلح کردن نیروهای اوکراینی از سوی آمریکا و اروپا که به ارزش بیش از صد میلیارد دلار انجام شده، تاکنون نتایج مطلوب خود را نشان نداده بلکه شاهد درگیری‌های لفظی میان رئیس جمهور اوکراین و همچنین وزیر دفاع انگلیس بوده‌ایم.

آمریکا که برای به راه انداختن جنگ اوکراین با استفاده از زلنسکی و ارتش این کشور با هدف از بین بردن قدرت نظامی روسیه و تجزیه سیاسی و جغرافیایی این کشور، زمینه سازی کرده بود، اینک متوجه شده که، این واشنگتن است که در دام مسکو افتاده نه پوتین در دام آمریکا. بنا به اذعان «اسکات ریتر» کارشناس نظامی آمریکایی، روسیه بعد از گذشت ۵۰۰ روز از آغاز جنگ اوکراین، همچنان کنترل چهار منطقه به دست گرفته در این کشور را در اختیار دارد و هرگز در این نبرد شکست نخواهد خورد. شورش نیروهای واگنر نیز چیزی جز طوفان در فنجان چای نبوده است.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه عراقی المراقب با هشدار نسبت به اقدامات سفارت آمریکا در بغداد نوشت: نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا در عراق می‌کوشند ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جامعه این کشور را از طریق گسترش تفکرات غربی هدف قرار دهند، چرا که این دولت‌ها در به دست گرفتن کنترل سیاسی عراق ناکام مانده و اینک به نابودی جامعه این کشور روی آورده‌اند.

سفارت آمریکا و برخی نهادهای صهیونیستی، اصطلاحات مربوط به انحرافات اخلاقی به ویژه همجنس بازی را تحت پوشش پژوهش‌های اجتماعی در میان مردم عراق به ویژه جوانان این کشور گسترش می‌دهد. ترویج این اصطلاحات، زمینه ساز عادی شدن انحرافات اخلاقی و هدف قرار دادن خانواده به ویژه تربیت کودکان بر اساس آنچه که دولت‌ها می‌خواهند نه تفکرات والدین، خواهد بود.

رژیم‌ صهیونیستی در محاصره بحران سیاسی بی‌سابقه

روزنامه سوری الثوره در خصوص فلسطین نوشت: بعد از گذشت ۷۵ سال از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، پارلمان پرتغال برای نخستین بار، اشغال فلسطین توسط این رژیم در سال ۱۹۴۸ را به رسمیت شناخت. اعضای پارلمان این کشور از حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود حمایت کرده و سیاست‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. این اقدام شجاعانه پرتغال تأثیرات گسترده‌ای در داخل اتحادیه اروپا به ویژه پارلمان اروپا خواهد گذاشت و می‌تواند زمینه ساز اتخاذ گام‌های مشابه از سوی پارلمان‌های کشورهای اروپایی دیگر باشد.

این حرکت پارلمان پرتغال همچنین می‌تواند در نهایت، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اروپایی و پایان ترویج دروغ‌ها و توهمات رژیم صهیونیستی درباره اشغال فلسطین منجر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402030

مهمترین اخبار ایران و جهان: