نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:26

ولایت‌ستیزی در هر زمانی واقعه کربلا را تکرار می‌کند

پارس‌آباد- استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد دلایل مقابله دشمنان با امام حسین (ع) را برشمرد و گفت: ولایت‌ستیزی، دین‌ستیزی، عدالت‌ستیزی و تقدس‌زدایی واقعه فاجعه کربلا را تکرار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، عظیمه جنگ‌آرا ظهر سه‌شنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) شهرستان پارس‌آباد برگزار شد، با تشریح ویژگی‌های مهم حادثه عاشورا پرداخت و اظهار کرد: حادثه عظیم عاشورا که سراسر تاریخ به آن وابسته است همه تاریخ خلقت را در بر گرفته و تمام عالم تحت تأثیر این رویداد و در میدان جاذبه آن هستند.

وی تصریح کرد: کمین‌گاه شیطان برای مؤمنین دور کردن آنها از رسیدن به امامشان است چرا که اگر آنها به امام برسند، محیط ولایت امام محیط ذکر، توجه به حضرت حق، توجه به آخرت و محیط فراغت و زهد نسبت به دنیا است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد حب دنیا را عامل اصلی مقابله با ولی خدا دانست و گفت: دنیاخواهی سبب زمین‌گیر شدن انسان می‌شود و بین او و ولی خدا جدایی می‌اندازد چنان که در جبهه باطل محبت دنیا و هوای نفس وجود داشت و آنها را تا مرز جدایی از سیدالشهدا (ع) پیش برد.

جنگ آرا راه رسیدن انسان به زهد و تقوا را توجه به مصائب سیدالشهدا (ع) دانست و تاکید کرد: اگر انسان خون دلش را در راه ولی خدا ندهد، به لقای خداوند متعال نمی‌رسد بنابراین لقای خداوند متعال از مسیر ولایت ولی خدا عبور می‌کند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد دلایل مقابله با امام حسین (ع) را برشمرد و افزود: ولایت‌ستیزی، دین‌ستیزی، عدالت‌ستیزی و تقدس‌زدایی از عوامل مقابله یزیدیان با امام حسین (ع) است به گونه‌ای که اگر در هر جامعه‌ای با هر شرایطی و در هر زمانی این چهار آفت پیدا شود، واقعه کربلا تکرار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401730

مهمترین اخبار ایران و جهان: