نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:43

کجا سیدالشهدا(ع) لب به «نفرین» باز کرد؟/ اذن پدر و داغ فرزند!

در هفتمین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر»، تعزیه «حضرت علی‌اکبر(ع)» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و هفتمین مجلس «تعزیه‌خانه» اختصاص به مجلس تعزیه «حضرت علی‌اکبر (ع)» دارد.

حضرت علی‌اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) در روز عاشورا برای دفاع از خاندان نبی اکرم (ص) از پدر خود اذن حضور در میدان نبرد با اشقیا را دریافت کرد و با دلاوری در میدان نبرد لرزه بر اندام دشمن انداخت. برای امام حسین (ع) و مادر حضرت علی‌اکبر (ع) وداع و رهسپار کردن فرزند به میدان جنگ تأثربرانگیز است. حضرت علی‌اکبر (ع) که طبق روایت ۲۷ سال سن داشت در روز عاشورا به شهادت رسید و سیدالشهدا (ع) با حضور بر پیکر فرزند خود قاتلان او را نفرین کرد.

مجلس تعزیه «حضرت علی‌اکبر (ع)» در سال ۹۷ توسط گروه تعزیه «حضرت سیدالشهدا (ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در حسینیه باب‌الحوائج چزانی‌های مقیم تهران برگزار شد. بانی این مجلس حسین عیسی‌وند بوده است.

مسعود عزیزی شبیه حضرت علی‌اکبر (ع)، احمد عزیزی شبیه امام حسین (ع)، حسین عقیقی شبیه‌ام لیلا، حبیب ماهری شبیه حضرت زینب (س)، رسول ایمانی شبیه منغذ، جواد جواهری شبیه شمر، محمد میرنقی شبیه ابن سعد، محمد اصغرپور شبیه مخالف، مهدی جودی شبیه مخالف، دانیال جانقلی شبیه حضرت سکینه (س) و علی تحش نوازنده شیپور، میثم شکری نوازنده طبل ریز و میلاد عزیزی نوازنده طبل بزرگ مجلس تعزیه «حضرت علی‌اکبر (ع)» هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401774

مهمترین اخبار ایران و جهان: