نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 18:37

لهستان ۲ شهروند روس را بازداشت کرد

وزیر کشور لهستان امروز ۲ شهروند روس را به‌بهانه تبلیغ برای «واگنر» بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان امروز دوشنبه ادعا کرد که پلیس این کشور ۲ تبعه روسیه را که محتواهای تبلیغاتی گروه واگنر در شهرهای ورشو و کراکوف پخش می‌ کردند را بازداشت کرده است.

وزیر کشور لهستان با اعلام این خبر در قالب پُستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) ادعا کرد که هر ۲ فرد بازداشت شده متهم به جاسوسی برای روسیه هستند!

بر اساس اعلام رسانه خبرگزاری آسوشیتد پرس، دستگاه اطلاعاتی لهستان هم در این خصوص مدعی شده است که این دو شهروند روس به اتهام فعالیت برای یک نهاد اطلاعاتی خارجی و مشارکت در یک گروه سازمان یافته با اهداف تروریستی بازداشت شدند.

در صورت مجرم شناخته شدن این دو نفر، ممکن است آن ها به ۱۰ سال زندان محکوم شوند.

اقدامات خصمانه ورشو علیه مسکو که از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شدت گرفت، به این موضوع ختم نمی شود؛ لهستان شنبه 31 تیر ماه هم سفیر مسکو را به بهانه تهدید ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه احضار کرده بود.

بهانه این اقدام این بود که رئیس‌ جمهور روسیه در سخنانش گفته بود لهستان به سرزمین‌ هایی در کشورهای اوکراین و بلاروس چشم دوخته است.

ورشو مدعی است که پوتین در سخنانی گفته بود که لهستان در آستانه اشغال بخش‌ های غربی اوکراین است و رویای سرزمین‌ های بلاروس را هم درسر می پروراند.

وزارت خارجه لهستان نیز سفیر روسیه در ورشو را برای توضیحاتی احضار کرده است.

لهستان یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ علیه روسیه به شمار می آید.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم پیشتر اقدامات لهستان در خصوص انتقال نیروی نظامی به مرز دو کشور را مورد انتقاد قرار داده بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد که انتقال نیروهای نظامی لهستان به مرز نشان از رویکرد تهاجمی دولت ورشو دارد که از سوی روسیه باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442330

مهمترین اخبار ایران و جهان: