نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:00

مسیرهای منتهی به کنست از سوی معترضان مسدود شد+ فیلم و تصاویر

در آستانه نشست امروز کنست برای تصویب طرح اصلاحات قضایی در شور دوم و سوم، معترضان صهیونیست اقدام به مسدود نمودن مسیرهای منتهی به کنست کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، قدس اشغالی امروز دوشنبه صحنه تظاهرات گسترده معترضان صهیونیست علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو شده است.

کابینه راستگرایان افراطی به نخست وزیری نتانیاهو در نظر دارد امروز طرح اصلاحات قضایی که شامل کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (بالاترین مرجع قضایی در اراضی اشغالی) می شود را در شور دوم و سوم به تصویب برساند، امری که در صورت رای آوردن در کنست موجب تصویب نهایی این طرح جنجالی می شود.

مسیرهای منتهی به کنست از سوی معترضان مسدود شد+ فیلم و تصاویر

رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت تصویب نهایی این طرح، اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نظارت بر تصمیمات کابینه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مسیر برای یکه‌تازی نتانیاهو در اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه‌اش هموار می‌شود.

مسیرهای منتهی به کنست از سوی معترضان مسدود شد+ فیلم و تصاویر

در طرف مقابل امروز شمار زیادی از معترضان که از شهرهای اطراف وارد قدس اشغالی شده‌اند اقدام به مسدود کردن مسیرهای منتهی به کنست کردند تا از رسیدن نمایندگان به صحن پارلمان جهت تصویب طرح اصلاحات قضایی، جلوگیری کنند.

در همین راستا، پلیس رژی صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در برابر ساختمان کنست، با استفاده از آب‌پاش‌های قوی وارد عمل شده است. نیروهای پلیس همچنین شماری از معترضان را که دهها مسیر اصلی در قدس اشغالی را مسدود کرده‌اند را بازداشت و به مراکز امنیتی منتقل کردند.

مسیرهای منتهی به کنست از سوی معترضان مسدود شد+ فیلم و تصاویر

منابع عبری از بازداشت سه تظاهرکننده در برابر منزل «نیر برکات» وزیر اقتصاد کابینه رژیم صهیونیستی خبر داده اند. معترضان در خیابان‌های قدس دست به دست هم داده و با حضور در معابر اصلی از حرکت خودروها جلوگیری می‌کنند، امری که بی‌نظمی و هرج و مرج گسترده‌ای را در قدس اشغالی به ویژه در اطراف ساختمان‌های اصلی نظیر کنست ایجاد کرده است.

گفتنی است که بیش از ۲۸ هفته است اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراض‌های گسترده درباره طرح جنجال برانگیز کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضائی است بدون آنکه هیچ نشانه دال بر عقب نشینی کابینه از تصمیم خود برای ارائه لایحه به کنست و تصویب آن وجود داشته باشد. نتانیاهو از رهاورد تصویب اصلاحات قضائی در صدد ادامه دوران سیاسی خود است و می‌خواهد کابوس برکناری خودش و دیگر وزرای کابینه را به دلیل اتهامات متعددی که علیه آنها مطرح است، از بین ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397230

مهمترین اخبار ایران و جهان: