نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:51

مراسم تعزیه‌خوانی در عمارت باغ نظری همدان برگزار می‌شود

همدان-معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: مراسم تعزیه‌خوانی در شب تاسوعای حسینی در عمارت باغ نظری همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اتابک صفری با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ حسینی و برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در امارت باغ نظری همدان اظهار کرد: مراسم تعزیه‌خوانی به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، هیأت علمدار حسین (ع)، هیأت حضرت امام خمینی (ره)، پیروان روح‌الله، هیأت زینبیون (فعالان رسانه‌ای استان همدان)، گروه نمایشی فریاد و گروه موزیک نوای رحمت برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم میراث‌معنوی تعزیه‌خوانی با هدف زنده نگه‌داشتن میراث ناملموس و آئین‌های سنتی عزاداری سید و سالار شهیدان و به منظور اجتماع حسینی هنرمندان و اهالی رسانه شهر همدان از ۴ سال پیش در عمارت باغ نظری برگزار شده که با استقبال کم‌نظیر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و آحاد مردم روبه‌رو شده است.

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره به حضور هنرمندان مطرح گفت: در این مراسم سیدمهرداد کاووسی، از هنرمندان مطرح تئاتر کشور و از نقالان و تعزیه‌خوانان جوان به همراه گروهی از هنرمندان عرصه نمایشی و موسیقی همدان هنرنمایی کرده و یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه می‌دارند.

صفری خاطرنشان کرد: این برنامه همه ساله ۳ شب متوالی از شب تاسوعا تا شام غریبان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397474

مهمترین اخبار ایران و جهان: