نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:23

احتمال خیزش گردوخاک محلی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت:امروز و فردا ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گردوخاک محلی در برخی از نقاط استان بوشهر دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در ساعاتی از وقت امروز و فردا سرعت وزش بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی در سطح استان و روی دریا، بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی، افزایش می‌یابد بنابراین در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گردوخاک محلی در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از بعدازظهر فردا تا پایان هفته وضعیت نسبتاً آرامی بر استان و دریا حاکم است.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد با احتمال وقوع گردوخاک، در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و از امشب در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442074

مهمترین اخبار ایران و جهان: