نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 14:39

اعلام آمارنهایی ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس درخوزستان

اهواز- رئیس ستاد انتخابات خوزستان، آمار تجمیعی و جزئیات مربوط به پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس را در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند پیش از ظهر امروز دوشنبه و در پایان مهلت پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمار تجمیعی و جزئیات مربوط به این پیش ثبت نام را اعلام کرد و افزود: آمار داوطلبان انتخابات نسبت به دور گذشته به طور تقریبی سه برابر افزایش داشته است.

وی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۲۶ نفر در همه حوزه‌های انتخابیه خوزستان برای کاندیداتوری مجلس پیش ثبت نام داشته‌اند که نسبت به آمار ۹۱۰ نفری دور گذشته انتخابات مجلس، بیانگر افزایش سه برابری استقبال داوطلبان نمایندگی مجلس است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: از نظر ترکیب جنسیتی نیز ۲ هزار و ۲۸۳ نفر مرد و ۲۴۳ نفر زن هستند و به عبارتی بانوان ۱۰ درصد از مجموع داوطلبان نمایندگی هستند.

افرازه شهاوند تصریح کرد: از نظر ترکیب سنی نیز ۱۴ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۱ درصد بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۲ درصد بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۴ درصد بین ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۴ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال، ۹ درصد بین ۵۵ تا ۶۰ سال، ۵ درصد بین ۶۰ تا ۶۵ سال، ۲ درصد بین ۶۵ تا ۷۰ سال و کمتر از یک درصد بین ۷۰ تا ۷۵ سال هستند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: همچنین از لحاظ ترکیب تحصیلی داوطلبان، فوق دیپلم یک درصد، لیسانس ۱۳ درصد، فوق لیسانس ۷۳ درصد، دکتری ۱۱ درصد و فارغ‌التحصیلان حوزوی ۲ درصد هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین ۲۱ درصد از مجموع داوطلبان دارای سوابق ایثارگری هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441830

مهمترین اخبار ایران و جهان: