نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:15

غربت مدینه در سالروز شهادت امام سجاد(ع)+فیلم

هم‌زمان با سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام، مدینه در غربت است و نیروهای سعودی اجازه زیارت مزار امام چهارم شیعیان را در قبرستان بقیع نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امام سجاد علیه‌السلام ۳۴ سال پس از واقعه عاشورا در دوازدهم محرم به شهادت رسیدند. مزار امام چهارم شیعیان در قبرستان بقیع است.

هم‌زمان با سالروز شهادت امام زین العابدین علیه‌السلام، مدینه منوره همچنان در غربت است و سعودی‌ها اجازه زیارت امام سجاد علیه‌السلام را در بقیع نمی‌دهند.

مسجدالنبی(ص) ـ شب گذشته

البته شب گذشته درهای بقیع که باز شد، جمعی از شیعیان هم به سوی مزار ائمه مدفون در بقیع رفته و به سوگواری پرداختند. اما پس از مدتی مأموران سعودی زائران را از جوار ائمه بقیع پراکنده کردند.

امام سجاد علیه‌السلام فرزند امام حسین علیه‌السلام است که در مدینه متولد شدند. ایشان در روز عاشورا در بستر بیماری بودند و به همین دلیل هم در واقعه عاشورا حضور نداشتند. پس از عاشورا و شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانشان، حضرت سجاد علیه‌السلام را همراه دیگر اسرا به سوی کوفه حرکت دادند. حضرت در آنجا سخنرانی و عهدشکنی کوفیان را یادآور شد.

مدینه منوره

امام سجاد علیه‌السلام در طول عمر بابرکت خود برای ابلاغ پیام عاشورا دست از تلاش برنداشتند و همواره بر این حزن، گریسته و با خدا راز و نیاز می‌کردند؛ تا جایی که به ایشان لقب سیدالساجدین و زین العابدین دادند. امام چهارم شیعیان در حالی که ۵۷ سال داشتند، به دست هشام و یا ولیدبن عبدالملک مسموم و به شهادت رسیدند. پیکر مطهر امام سجاد علیه‌السلام در کنار امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بقیع به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418374

مهمترین اخبار ایران و جهان: