نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:04

برخورد قاطع دستگاه قضایی با افراد هنجارشکن روز تاسوعا در اراک

اراک- رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض و با قاطعیت به صورت قانونی و عادلانه با افراد هنجارشکن در روز تاسوعای حسینی اراک برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید عبد المهدی موسوی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی بدون اغماض و با قاطعیت به صورت قانونی و عادلانه با افراد هنجارشکن در روز تاسوعای حسینی در اراک برخورد می‌کند، گفت: مسلمانان در ایام محرم عزادار شهادت اباعبدالله الحسین هستند و حتی غیرمسلمانان از جمله ارمنی، مسیحی و یهودیت نیز در این روز حرمت نگه می‌دارند و اهل تسنن در کشور ایران به صورت ویژه خاندان پیامبر (ص) را تکریم می‌کنند اما هتک حرمتی که در روز تاسوعا صورت گرفت باعث تأسف و تأثر است.

وی افزود: مؤمنین، متدینین و دوست داران انقلاب و مسئولین نمی‌توانند چنین حرکت و بی‌حرمتی و هنجارشکنی را در روز تاسوعای حسینی تحمل و چشم‌پوشی کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: دستگاه قضائی در جلسه‌ای با حضور ضابطین و دستگاه‌های نظارتی اقداماتی را انجام داده است و دادستان دستگاه قضا نیز با شرکت در این جلسه به تسریع در شناسایی و دستگیری عوامل و افراد در صحنه تأکید کردند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: باید افرادی که در این صحنه هنجارشکن و ساختارشکن حضور داشتند و افرادی را تحریک می‌کردند با قید فوریت و به صورت مستند و مستدل به دستگاه قضائی معرفی شوند.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی بدون اغماض و با قاطعیت به صورت قانونی و عادلانه به این هنجارشکنی رسیدگی می‌کند و اجازه نمی‌دهیم افراد هنجارشکن مظهر ارزش‌ها و قداست‌ها از جمله تاسوعا، عاشورا و هر مناسب دیگری را هتک حرمت کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: افراد جامعه با هر ایده و عقیده مخالف چنین حرمت‌شکنی‌هایی هستند و این ساختارشکنی‌ها در جامعه اسلامی پذیرفته نیست و افرادی که باعث چنین هتک حرمتی در جامعه شدند باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و دستگاه قضائی نیز آنان را وادار به پاسخگویی می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: ضابطین و مراجع نظارتی باید هرچه سریع‌تر به صورت مکتوب و مستند به دستگاه قضائی گزارش دهند و افراد هنجارشکن را معرفی کنند تا برخوردهای لازم به عمل آید.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به وجود اشراف اطلاعاتی توسط دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در استان، افرادی در این اتفاق شناسایی شدند که هنوز به دستگاه قضائی معرفی نشده‌اند و به محض اینکه گزارش مکتوب ارائه شود به اطلاع هموطنان می‌رسد.

روز تاسوعای حسینی جمعی از هنجارشکنان با حضور در آرامستان اراک به بهانه مراسم برای یکی از فوت شدگان اغتشاشات اخیر اقدام به کف‌زدن و هنجارشکنی کردند.

بر اساس اخبار منتشره برخی از این هنجارشکنان و هتاکان در زمان حضور در آرامستان و عبور از گلزار شهدای اراک با دختری از خانواده ایثارگر و شاهد استان مرکزی درگیر شده و اقدام به هتک حرمت وی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418274

مهمترین اخبار ایران و جهان: