نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:49

لاوروف: تلاش برای دستیابی به‌صلح در اوکراین را باارزش می‌دانیم

وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی با تأکید بر اینکه مسکو «تلاش برای دستیابی به‌صلح در اوکراین را باارزش می‌داند»، از تحرکات غرب برای گفتگو درباره «فرمول زلنسکی» پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مسکو هرگونه تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در اوکراین را با ارزش می داند.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: غرب باید از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین بخواهد که «فرمولی» درباره اینکه تلقی کی‌ یف درباره وضعیت روس‌ ها و سایر اقلیت‌ های قومی در این کشور چگونه است، ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف گفت: ما دائماً شاهد تلاش‌ های جدیدی برای ارائه (دیدگاه های) زلنسکی در عرصه بین‌ الملل هستیم. چرا غرب از او نمی خواهند که به طور علنی «فرمول» دیگری را به جامعه جهانی ارائه کند که چگونه [رژیم] کی یف وضعیت روس ها و سایر اقلیت های قومی در این کشور را پیش بینی می کند. آیا از پول و اسلحه دریغ نمی کنند؟ من مطمئن هستم که این امر به بسیاری از کشورهای جهان که نسبت به وضعیت بی تفاوت نیستند کمک می کند تا هنگام تنظیم مواضع خود بهتر بفهمند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف افزود: آنگلوساکسون‌ ها و متحدانشان در حال تشکیل انجمن‌ هایی برای جذب هرچه بیشتر کشورها به نوعی گفتگو درباره «فرمول زلنسکی» هستند. غرب می تواند از زلنسکی بخواهد که فرمول دیگری را در خصوص اینکه کی یف وضعیت روس ها در کشورشان را چگونه می بیند، به جهان ارائه دهد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425574

مهمترین اخبار ایران و جهان: