نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:38

حقوق شهرستان‌های جنوبی در آزمون استخدامی مجتمع نفت‌وگاز رعایت شود

بوشهر- امام جمعه دیر بر لزوم رعایت حقوق شهرستان‌های جنوبی در آزمون استخدامی مجتمع نفت و گاز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با گرامیداشت ایام عزای سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم عاشورای حسینی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، احیا کردن راه و روش و منش آن حضرت در جامعه است.

وی با تقدیر از حضور مردم در مجالس حسینی و برگزارکنندگان این مراسم، گفت: امسال دشمن از راه‌های مختلف از جمله جنگ روانی و تبلیغاتی و راه اندازی کمپین تحریم محرم به دنبال کمرنگ کردن مراسم عاشورای حسینی بود که حضور پرشور مردم در این مجالس توطئه آنها را نقش بر آب کرد.

حسینی تاکید کرد: حضور مردم در مجالس حسینی با وجود گرمی هوا حاکی از این است که دشمنان مردم ما را نشناخته اند و همچون گذشته از ملت ما سیلی خواهند خورد.

وی همچنین با تبریک هفته ملی مهارت، ابراز کرد: مهارت آموزی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بوده و در همه دنیا به این مسئله توجه خاصی صورت می‌گیرد و به عنوان عنصر اصلی توسعه کشور در ابعاد مختلف نگاه می‌شود و ضرورتی مهم در مسیر اشتغال زایی است و جوانان باید با حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای مهارت خود بالا ببرند که در آینده در مراکز کار جذب شوند.

امام جمعه دیر درباره سالروز صدور فرمان مشروطیت، عنوان کرد: نهضت مشروطه دستاوردهای عظیمی داشت اما متأسفانه انحراف در آن باعث شد که کودتا و استبداد رضاخانی به دنبال داشته باشد که باید از آن عبرت گیریم.

رعایت بایدها و نبایدهای خبرنگاری

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، اضافه کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیشرفت و توسعه همه جانبه جوامع و بصیرت افزایی و ارتقا سطح آگاهی مردم و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و متقابلاً انعکاس خدمات نظام و مسئولان به مردم تعیین کننده و بی بدیل است.

خطیب جمعه دیر با تاکید بر رعایت بایدها و نبایدها در کار خبرنگاری به ویژه فعالان فضای مجازی، تصریح کرد: پایبندی به اخلاق اسلامی و قانون، رعایت صداقت و امانت داری و دقت در انعکاس مسائل، تقویت وحدت و همدلی و موضع گیری علیه دشمنان و پرهیز از انتشار حرف‌های نادرست و خلاف واقع و دروغ، تهمت زدن به دیگران و اهانت و تخریب دیگران نمونه‌ای از این بایدها و نبایدها است.

محکوم کردن اهانت به مردم آبدان

وی با محکوم کردن اهانت به مردم شهر آبدان توسط یکی از کارکنان بانک تجارت این شهر، افزود: طبق صحبتی که با فرماندار شهرستان داشتم، امروز مدیرعامل و حراست بانک تجارت استان به شهر آبدان سفر و در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند و از مردم این شهر دلجویی خواهند کرد و قول دادند این کارمند اهانت کننده را هم اخراج کنند و طبعاً دادستانی هم ورود خواهد کرد و با افرادی که بخواهند با حیثیت و آبروی مردم بازی کنند، برخورد خواهند کرد و این اقدام باید درس عبرتی برای کسانی باشد که بی محابا با آبرو و حیثیت مردم بازی می‌کنند.

امام جمعه دیر با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم، یادآور شد: شهدای مدافع حرم مظلومانه در غربت به شهادت رسیدند و زخم زبان‌ها را تحمل کردند هم از امنیت نظام اسلامی هم اسلام و ارزش‌های اسلامی و هم از حرم اهلبیت عصمت و طهارت دفاع کردند و هم داعشی های دست پرورده دشمنان را سر جای خود نشاندند که باید قدردان آنها باشیم.

رعایت حقوق شهرستان‌های جنوبی در آزمون استخدامی مجتمع نفت و گاز

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده‌ای نزدیک توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر، گفت: ضمن تشکر از استاندار و معاونین ایشان و دست اندرکاران برگزاری این آزمون، یک نکته یادآوری کنم که در زمینه استخدام مُر بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های وزارت نفت در رابطه با حقوق شهرستان‌های پیرامونی حوزه نفت و گاز مدنظر قرار گیرد و حقوق جوانان منطقه و شهرستان‌های جنوبی در بحث اولویت‌ها رعایت شود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: گاهی اوقات مطالبی به گوش می‌رسد که در این آزمون و استخدام هیچ امتیاز خاصی برای شهرستان‌های جنوبی درنظر گرفته نمی‌شود که مایه نگرانی است و ما امیدواریم حتماً این مسئله مدنظر قرار گیرد و حقوق جوانان منطقه ما و شهرستان‌های جنوبی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت نفت مراعات شود.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، گفت: امیدواریم راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری مردم با همت مسئولان و حضور فعال مردم و تلاش همه دست اندرکاران تحقق پیدا کند و شاهد انتخاباتی رقابتی با حضور حداکثری مردم باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425730

مهمترین اخبار ایران و جهان: