نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:14

برخلاف تصور دشمنان اسلام، توهین به قرآن سبب وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: یزیدیان زمان، به قرآن عزیز هتک حرمت می‌کنند ولی این مسئله، منجر به وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و خواهران شاغل و وابستگان رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه مستقر در استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

 سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران در آیین افتتاحیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم کارکنان قرارگاه کربلا بیان کرد: امروز می‌بینیم یزیدیان زمان، به قرآن عزیز هتک حرمت می‌کنند ولی این مسئله، منجر به وحدت بیشتر مسلمانان و جهان و پیروان ادیان و مذاهب مختلف دنیا می‌شود.

وی گفت: طبق بیانات فرمانده معظم کل قوا، دشمنان قسم خورده اسلام با به‌کارگیری شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات مسموم در فضای مجازی می‌خواستند یاد و خاطره عاشورا و نهضت سرخ حسینی از بین ببرند ولی مردم میهن اسلامی و دنیا، بر خلاف پروپاگاندای رسانه‌ای شیطان بزرگ، عاشورا و محرم امسال را پرشورتر برگزار کردند.

سردار خادم سیدالشهدا با بیان خاطراتی از انس و الفت شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس عنوان کرد: هر شهیدی که بر زمین می‌افتاد و خود را در محضر حضرت سیدالشهداء(ع) می‌دید قرآنی در جیب داشت و آن شهید راه حسین(ع) بود که در حالی جان می‌داد که قرآنش با خون خود مرکب و معطر شده بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز جوانان جامعه ما و پاسداران انقلاب اسلامی همان مسیر نورانی عاشورای سال ۶۱ هجری و نهضت سال ۱۳۵۷ حضرت امام خمینی(ره) را با صلابت تمام ادامه خواهند داد.

انتقال آموزه‌های قرآن کریم به نسل‌های آینده

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران در حاشیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در جمع اصحاب رسانه با ادای احترام به مقام شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: شهید صارمی، جان خود را فدای قرآن کریم کرد تا نه تنها خبرنگاران، بلکه همه رهروان شهدا پیغام شهدا که عمل به آموزه‌های قرآن کریم است را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی افزود: صمیمانه روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم خبرنگاران پرتلاش همچنان در انتقال پیام قرآن کریم، اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی موفق باشند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل طباطبایی مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در اختتامیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای کربلا اظهار کرد: فعالیت های قرآنی قرارگاه منطقه ای کربلا در قالب قرارگاه قرآنی نور با استحکام بالا تدوین، پیگیری و اجرا می‌شود و هم اکنون نیز با برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و خواهران شاغل و وابستگان و خانواده‌های کارکنان به‌دنبال توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ غنی قرآن کریم در سطح رده‌های نیروی زمینی سپاه در استان خوزستان است.

وی درباره تداوم اقدامات عملی برای ارتقاء فرهنگ قرآنی کریم بین کارکنان سپاه ابراز امیدواری کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرارگاه قرآنی نور نیروی زمینی سپاه و قرارگاه کربلا در سال جاری، حمایت بسیار خوب مادی و معنوی از فعالان و علاقمندان قرآنی و رتبه آوران مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه کربلا طرح ریزی شده است.

توهین به همه بشریت

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا بیان کرد: هر چه از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی متمسک شویم  به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

وی افزود: بی‌حرمتی به این معجزه بزرگ پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) توهین به همه بشریت است.

طباطبایی در پایان سخنانش تصریح کرد: کارکنان قرارگاه کربلا و رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه استقبال بسیار خوبی از مسابقات مرحله نیمه نهایی قرآن کریم داشتند که شایسته تقدیر است.

سید حسین موسوی معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه کربلا و مسؤول برگزاری مسابقات نیز اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و خواهران شاغل و وابستگان رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه مستقر در استان خوزستان با حضور ۱۳۲ نفر از قاریان و فعالان قرآنی ۱۷ مردادماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

راهیابی نفرات برتر به مسابقات نیروی زمینی

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ جزء و موضوعی، قرائت (تحقیق و ترتیل)، مفاهیم قرآن کریم و اذان برگزار شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه منطقه‌ای کربلا بیان کرد: در پایان این دوره از مسابقات ۹ نفر خواهر، ۲ نفر وابسته و ۲۰ نفر از کارکنان پایور به‌عنوان نفرات برتر مسابقات انتخاب شدند.

موسوی در پایان بیان کرد: نفرات برتر مرحله نیمه نهایی قرآن کریم بعد از اعلام اسامی منتخبین از سوی معاونت روابط عمومی و تبلیغات نیروی زمینی سپاه به مرحله نهایی نیروی زمینی سپاه راه خواهند یافت.

مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم قرارگاه کربلا با حضور داوران بین المللی قرآن کریم استاد سید جاسم موسوی و استاد باقر سواری برگزار شد که شرکت کنندگان در این مسابقات هتک حرمت به کتاب مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

 شرکت کنندگان در مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم قرارگاه کربلا عنوان کردند ما مسلمین با عناصر شیطانی توهین کننده به این کتاب آسمانی برخورد می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433174

مهمترین اخبار ایران و جهان: