نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 22:45

خبرنگاران قروه ای تجلیل شدند

قروه- همزمان با روز ملی گرامیداشت خبرنگار از فعالان رسانه ای شهرستان قروه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل فعله گری سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی خبرنگار اظهار کرد: عرصه خبرنگاری عرصه مشکل و دشواری است که عزیزان در این حوزه کار و فعالیت می‌کنند و خدمات، مشکلات و نارسایی‌ها را منعکس می‌کنند.

وی افزود: ما از خبرنگاران انتظار داریم زحماتی که نظام و دولت ارائه می‌دهد در قروه بیشتر بازتاب یابد و در بحث امیدآفرینی با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است در کنار مشکلاتی که وجود دارد پیشرفت‌ها هم منعکس شود.

امام جمعه قروه نیز در این مراسم اظهار کرد: مسأله خبر و اطلاع رسانی از مهم‌ترین مسائل و قدرت‌های نرم افزاری روز در جامعه است و هر کشوری که نهایت بهره برداری را از این عرصه کرده، توانسته است مؤلفه‌های مختلفی را در زمینه پیشرفت علمی، سیاست، فرهنگ و اقتصاد و در حوزه حکمرانی در دنیا کسب کند.

حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: آن چیزی که باید در حوزه خبرنگاری به آن پرداخته شود مسئله ریل گذاری و جاده مستقیمی است که جامعه خبرنگاری باید این جاده را بین افکار عمومی و حاکمیت ترسیم و احداث کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این جاده شکل نگیرد ما یک بلبشو در فضای خبری در کشور پیدا می‌کنیم چه بسا دستخوش تحولات یا بحران شویم.

امام جمعه قروه تصریح کرد: خبرنگار باید روحیه استقلال طلبی و تعهد کاری داشته باشد در غیر این صورت مورد طمع توسط گروه‌های سیاسی، اشخاص و افکار مختلف قرار می‌گیرد.

رستمی افزود: یکی از عرصه‌هایی که خبرنگاران باید در آن به صورت ویژه ورود پیدا کند، عرصه مطالبه گری است.

وی افزود: به همان سرعتی که مردم به جامعه خبری اعتماد می‌کنند به همان سرعت چه بسا اعتماد شکننده شود.

محمد علی مؤمنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه نیز در این مراسم اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای بدون آگاهی به رشد و تعالی نمی‌رسد و بخشی از آگاهی که زمینه ساز رشد و توسعه است مرهون کار خبرنگاران است.

وی افزود: در سایه رشد و آگاهی است که جامعه به تعالی می‌رسد و مردم هم با حقوقشان آشنا می‌شوند.

مؤمنی از مسائل مالی، عدم وجود تشکل صنفی در حوزه رسانه، نداشتن بیمه، عدم امنیت شغلی، نبود روابط عمومی در برخی از ارگان‌های دولتی برای پاسخگویی به خبرنگاران را از جمله دغدغه‌های فعالان این عرصه در قروه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای خبرنگاران این است مشکل خبرنگاران و مسئولین در دادگاه‌های عمومی رسیدگی نشود بلکه در یک شعبه به این مسأله رسیدگی شود و خوشبختانه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد شعبه‌ای برای حل مشکلات و اختلافات در نظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم نیز تعدادی از خبرنگاران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات شغلی و معیشتی خود پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432930

مهمترین اخبار ایران و جهان: