نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 09:26

مصرف ۲۳۲ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از مصرف ۲۳۲ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جپبرای تسریع در تردد زوار اربعین، ارتقا کیفی رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار دارد و راه‌ها بر اساس نوع و شدت خرابی‌ها به ترتیب در اولویت ترمیم و بهسازی قرار می‌گیرند که از ابتدای سال جاری تاکنون برای روکش آسفالت رویه نهایی، روکش آسفالت رگلاژی، چاله پرکنی، لکه گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه ای ۲۳۲ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

وی افزود: طی چهار ماهه سال‌جاری ۲۰۵ کیلومتر روکش آسفالت رگلاژی پیمانی انجام شده که ۱۴۸ کیلومتر در محورهای شریانی، ۳۵ کیلومتر راه‌های فرعی و ۲۲ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به منظور کاهش هزینه‌ها، سرعت مناسب در اجرا و عدم آسیب‌های زیست محیطی، عملیات روکش حفاظتی اسلاری‌سیل انجام شده که در این لایه حفاظتی، آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، مصالح سنگی دانه بندی شده و … بوده که توسط دستگاهی مخصوص بر سطوح جاده است.

سلیمی درباره انجام دیگر عملیات آسفالتی انجام شده در طی چهار ماهه سال‌جاری، گفت: ساخت و آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی، ۳۵ کیلومتر لکه گیری آسفالتی بصورت پیمانی و اجرای ۶۱ هزار متر درزگیری پلیمری انجام شده است.

وی در پایان افزود: ۲۸ کیلومتر عملیات چاله پرکنی، لکه‌گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی اجرا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414630

مهمترین اخبار ایران و جهان: