نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 13:38

داوری آثار مسابقات قرآنی مدهامتان خراسان جنوبی آغاز شد

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: داوری ‌آثار رسیده در بخش های مختلف شانزدهمین مسابقات قرآنی مدها متان در خاستان از امروز صبح در بیرجند ‌آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ثبت نام مسابقات قرآنی مدها متان از اول اردیبهشت در استان آغاز شد.

وی ادامه داد: این ثبت نام تا ۳۱ تیرماه ادامه یافت و تاکنون هزار و ۱۰۹ فعال قرآنی و عضو کانون‌های فرهنگی هنری استان در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که از این تعداد ۵۸۸ نفر زن و ۵۲۱ نفر از آقایان هستند، افزود: از این تعداد ۳۱۲ نفر از شهرستان درمیان، ۶۹ نفر از شهرستان قاینات، ۸ نفر از فردوس، ۱۰۱ نفر از طبس، ۱۶ نفر از نهبندان، ۳۳ نفر از خوسف، چهار نفر از سرایان، ۶ نفر از زیرکوه و ۱۱ نفر از شهرستان بشرویه در این مسابقات شرکت‌ کرده‌اند.

محقی یادآور شد: بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان سرایان است.

وی با اشاره به مقاطع سنی شرکت کنندگان در مسابقات گفت: مقاطع سنی کودکان شامل رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان شامل رده سنی هفت تا۱۶ سال، و جوانان شامل رده سنی ۱۷تا ۳۰ سال است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که این مسابقات در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان داشت: مرحله کشوری مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

محقی خاطرنشان کرد: داوری ‌آثار رسیده در بخش های مختلف شانزدهمین مسابقات قرآنی مدها متان در خراسان جنوبی از امروز با حضور داوران بخش خواهران در در بیرجند ‌آغاز شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428830

مهمترین اخبار ایران و جهان: