نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:16

آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایام محرم و صفر

فرماندار زنجان گفت: در راستای اجرای منظم و هرچه شایسته ویژه برنامه‌های محرم و صفر در زنجان، می‌طلبد تا تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کاملی به سر ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی، فرماندار زنجان در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های مناسبتی ویژه محرم و صفر سال‌جاری، با اشاره به اینکه همه ساله زنجانی‌ها به عنوان مردم پایتخت شور و شعور حسینی بویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گردهمایی‌های عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را میزبانی می‌کنند، اظهار داشت: در راستای اجرای منظم و هر چه شایسته ویژه برنامه‌های محرم و صفر در زنجان، می‌طلبد تا تمامی دوایر انتظامی، اجرایی و خدمات رسان شهرستان در آماده باش کاملی به سر ببرند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صبغه مردمی داشته و از ارادت عاشقان آن حضرت نشات می‌گیرد، افزود: ارگان‌های انتظامی و اجرایی در این مسیر صرفاً تسهیلگر بوده و بسترهای نظم و امنیت برگزاری مراسم عزاداری را فراهم خواهند کرد.

وی به نظارت‌های لازم و مکفی از سوی متولیان مربوطه برای الزام بخشیدن به رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام بویژه در معابر عمومی تاکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه ملی می‌توان آموزش‌های وسیعی با محوریت بایدها و نبایدهای بهداشتی در محافل عمومی به مردم ارائه کرد.

خالقی همچنین نسبت به ساماندهی دقیق پارکینگ‌های عمومی بویژه در مناطق مرکزی شهر زنجان تاکید داشته و اضافه کرد: ارگان‌های ذیربط در راستای برقراری نظم ترافیکی برنامه‌ریزی‌های منسجم و قبلی داشته باشند.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: محرم و صفر فرصت‌های بی نظیری در زمینه فرهنگ‌سازی‌های عمومی و معنویت بخشی بویژه برای نسل‌های جوان بشمار رفته، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی بایستی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها شتاب بیشتری بگیرند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366974

مهمترین اخبار ایران و جهان: